Skocz do zawartości

Witam.Proszę o pomoc w doborze wędziska.


Lilou
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem początkującym wędkarzem,gdyż łowię tylko jeden pełen sezon.Mam problem z doborem wędziska na takie zbiorniki wodne jak:stawy,czasem na jeziora i małe rzeki z bardzo słabym nurtem.Myślałem nad odległościówką,bolonką i karpiówką-czytałem,że się nada.Proszę o pomoc.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

przede wszystkim musisz nam powiedzieć, jakie ryby tam pływają jakie chcesz łowić i ile masz kasy. Co do bolonki i matcha proponowałbym to przemyśleć, bo są to podobne metody, z tym, że bolonką łowi się na szybkich wodach i inaczej prowadzi zestaw. Zamiast karpiówki zastanów się nad fedderem. Przejrzyj katalogi Mikado, tam pewnie znajdziesz cos ciekawego i w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast karpiówki zastanów się nad fedderem

Witam i zgadzam się z Windem, średniej mocy feeder będzie dla ciebie wędziskiem uniwersalnym ja na takim się uczyłem i oprócz łowienia gruntowego czasem stosowałem go jako spławikówkę oczywiście zanim dorobiłem się matcha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam oczywiście zapomniałem dodac,że na spławko.W stawie są ryby takie jak:lin,karaś,okoń,w jeziorze to leszcze,wzdręgi,płocie,liny,karpie glownie.Gruntowej wędki nie chce bo ja sobie sprawie pozniej.

A jeszcze dodam,że na jezioro to lepiej polecacie feeder czy picker i proszę o napisanie czym się różnią ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruntowej wędki nie chce bo ja sobie sprawie pozniej.

Karpiówka to też rodzaj gruntówki, tyle, że bardziej specjalistyczna :D .

Na jezioro raczej picker, chociaż jeżeli są karpie to bezpieczniej będzie łowić fedderem, zawsze masz zapas mocy. Fedder to cięższa odmiana pickera, różni się długością i c.w.

Do łowienia spławikiem polecam bata lub match.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach