Skocz do zawartości

Jaką wędkę na spławik/gruntówkę?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio wkręciłem się nieco w wędkowanie.

Metoda, która najbardziej mi odpowiada to metoda na spławik. Również ciekawi połów na grunt, lecz tutaj muszę jeszcze popracować z ustawieniem wędki, a może to była jej wina (przez brak sprzętu montowałem na spiningu)

- Metoda: Spławik/grunt

- płynąca

- połów amatorski więc każdy wymiar, ale liczę też na coś ciekawego z biegiem czasu
 
- połów głównie z brzegu
 
Myślałem o jakiejś wędce teleskopowej chodzi m.in. o łatwy montaż nad łowiskiem jak i bezproblemowe przewiezienie sprzętu podczas wyjazdu wakacyjnego, a wiadomo że wędziska to nie wszystko
Cena około: 200zł
 
Aktualnie spławik montuje na spinningu + dodatkowo posiadam Bata.
 
Niestety moja wiedza na temat doboru jest mała i nie znam się na ich gramaturach itp. i jak dobrze dobrać :(
Może ktoś z Was ma przy okazji jakiś poradnik w tym temacie co dany wymiar oznacza i za co odpowiada
 
Myślałem o tego typu wędzisku (tak jak napisałem wcześniej ten wybór to czysty strzał na ślepo bo w doborze się nie znam):
 
P.S.
Przeglądając Forum widziałem głównie pytania o spinning, więc dlatego stworzyłem nowy temat.
 
Za pomoc wszystkim Wam dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry kijek na przepływanke/przystawke nie jest dobrym kijkiem na grunt na rzece zazwyczaj.
Spiningiem na spławik za wiele nie zwojujesz bo krótki i nie zatniesz, na małych ciekach czasami nadaje sie na grunt.
Dobra porada zasłużyć na zażyłość z jakimś dziadkiem z okolicy; z czasem dowiesz się wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Wartburg napisał:

Dobry kijek na przepływanke/przystawke nie jest dobrym kijkiem na grunt na rzece zazwyczaj.

O, słusznie i mądrze gość prawi. ;)