Skocz do zawartości

Jaki kij i jaki kołowrotek dla początkującego?


volin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym wędkarzem. Chciałbym się zapytać jaki kij i jaki kołowrotek wybrać do łowienia gruntowego method feeder i classic feeder, ponieważ na gruncie się uczyłem i na nim pozostanę. Łowię tylko na jeziorach a najczęściej na jednym, karp, płoć, leszcz. Mój budżet to 400zł na sam kij i kołowrotek. Dobrze by było aby kij nie przekraczał 100cm długości transportowej. Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIJ długości 3,6 m cw 80 g w miarę uniwersalny dla Twoich potrzeb.

Kołowrotek z przednim hamulcem pod uwagę brałem głównie cenę i wymagania kij jak i metod tak by zmieścić się w kwocie.

Niestety feedery jakich używa się zarówno do metody jak i klasyka to kije składowe więc w długości transportowej 100 cm nie zmieścisz się z całą pewnością.

Edytowane przez ryukon1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ryukon1975 napisał:

KIJ długości 3,6 m cw 80 g w miarę uniwersalny dla Twoich potrzeb.

Kołowrotek z przednim hamulcem pod uwagę brałem głównie cenę i wymagania kij jak i metod tak by zmieścić się w kwocie.

Niestety feedery jakich używa się zarówno do metody jak i klasyka to kije składowe więc w długości transportowej 100 cm nie zmieścisz się z całą pewnością.

Do metody i klasyka nie ma przystosowanych teleskopówek? Jeżeli bym chciał łowić z dźwiękowym sygnalizatorem brań to potrzebuje kołowrotka z wolnym biegiem? Na kołowrotku używać żyłkę czy plecionkę? Co lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do łowienia z sygnalizatorem nie potrzeba badziewia tak zwanego wolnego biegu. To jest nastepny element do popsucia sie.

Ja np. odkręcam przedni chamulec jak odchodzę od zestawu. A zacinajac lapiesz za szpule i dokrecasz w locie...