Skocz do zawartości

Kołowrotek do spinningu max. 200zł


olko11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że takich tematów było dużo,lecz nie mogę sobie poradzi ,iż jestem początkujący.Mam problem jaki kołowrotek wybrać do wędki Carbomaxx Konger 270/35,Mieszkam niedaleko Wisły więc tam będę łowił. Proszę o pom

oc. Planuje wydać na kołowrotek około 90zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wędzisko to jedno a ryby, na które chcesz zapolować, to zupełnie co innego.

Samo wędzisko jest krótkie, mocne i sztywne, czyli zupełnie jak do połowu szczupaka z łodzi za pomocą przynęt średniej ciężkości. Ty jednak piszesz, że masz w pobliżu Wisłę a to jak dla mnie wędzisko powinno mieć co najmniej pół metra więcej.

Jaki kołowrotek? Ciężkie wędzisko, rzeka i przynęty 10-20g to dość spore obciążenie dla kołowrotka, który będzie się ciągle kręcił. Żyłka odpowiednia dla przynęt to 0,22 - 0,25, gdyż trzeba wziąść pod uwagę zaczepy w rzece, wszelkie zatopione konary i gruzowiska. Trzeba też uwzględnić wielkość ryb, bo jeśli są w rejonie duże, to zapewne któraś się skusi i niekoniecznie musi to być szczupak. Równie dobrze może uderzyć boleń, kleń, czy kilogramowy jaź i po zacięciu trzeba je przytrzymać aby nie spłynęły do swojej kryjówki, która jest przyozdobiona wszelkimi przynętami wiązanymi do zbyt cienkich żyłek.

Osobiście, na podstawie powyższej analizy, szukałbym kołowrotka metalowego o wielkości 300. Jednak kwota jaką podałeś niestety nie rokuje szansy na taki zakup. Samej marki nie jestem w stanie podać, gdyż na wybór ma wpływ tyle czynników, że jest to po prostu niemożliwe. Charakterystyka danego kołowrotka dla jednego to plusy, dla drugiego minusy a upodobania i sentyment tworzą kolejne bariery nie do przeskoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli nie do 100zł to jaki kołowrotek polecacie powiedzmy w granicach do 200zł?

Sam wytypowałem parę modeli i proszę o pomoc który z nich nadaje się dla mnie najlepiej.