Skocz do zawartości

Shimano Sedona 4000 Fi chrzęszczy


CaCara
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie dawno kupiłem sobie kołowrotek Shimano Sahara 4000FI niestety po 2 wypadach zauważyłem że kołowrotek specyficznie chrzęszczy jakby wydawał delikatne odgłosy tarcia i pracuje jakby minimalnie mniej płynnie po kilku ruchach korbką wraca do płynnej cichej pracy. Zdjąłem szpule i zobaczyłem tylko coś takiego jak w zdjęciach niżej, njr wiem czy to może być powodem bo kołowrotek miał według mnie po prostu działać i nie znam się na budowie. IMG_20220914_160743.thumb.jpg.eebe1d0f5d85d5930a1c0206a9642d1b.jpgIMG_20220914_160415.thumb.jpg.311dd109c6376e46ee4544746a105c6d.jpgIMG_20220914_160316.thumb.jpg.6bddfb0bf79eafd067ff5f388e7a7a15.jpgIMG_20220914_160106.thumb.jpg.d2922aa3fbc02c02d0bfaf57b2818ae3.jpgIMG_20220914_161658.thumb.jpg.3ec64689c1818b2667a54f3e278d9f32.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możliwe kołowrotek po otwarciu był czysty u mnie na jeziorach nawet nie ma zbyt wiele piasku a ja co najwyżej ostrożnie kladłem wędkę na pomoście mi to bardziej wygląda na jakąś wadę czy złe spasowanie albo przez otarcie spowodowane tym wytartym trybem jeśli to możliwe bo nie znam się na budowie kołowrotka 

 

Odsyłać na gwarancję czy coś próbować samemu zdziałać? 

Edytowane przez CaCara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby była wada, to nie byłby uszkodzony jeden ząb lecz cała zębatka. Jest ona na osi, więc zapewne służy jako część terkotki. Podobnie z rysami. Cała szpula byłaby w rysach a nie kawałek. O tych na wewnętrznym boku szpuli nie wspomniałeś a są wyraźne, w pionie, zupełnie jakby było ziarno piachu było pomiędzy korpusem a szpulą.

Uważasz, że na pomoście nie ma piachu? Uważasz, że piach to tylko taki żółty pył na plaży?

Skoro 

51 minut temu, CaCara napisał:

nie znam się na budowie kołowrotka

to nie powinieneś niczego zakładać a już na pewno

51 minut temu, CaCara napisał: