Skocz do zawartości

POCZĄTKUJĄĆY SPINNING - WYBÓR PIERWSZEGO SPRZĘTU.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Tematów jest wiele, aczkolwiek żaden nie jest skonstruowany w ten sposób -

 

Łowiąc na spławik mam za sobą może 20 wypadów w życiu, jestem kompletnym amatorem. Zazwyczaj łowiąc łapię narybek, który wypuszczam spowrotem do wody, ale nie o tym.

Jako, że nie potrafię złowić nic większego na spławik, pojawiła się myśl, że spróbuję ze spinningiem.

Więc proszę kogoś o pomoc, z doborem sprzętu.

Mój budżet to 300-400 zł  (wedka + kolowrotek razem juz.) nie ukrywam, ze wolalbym kupic cos lepszego, ale uzywanego ;).

Nie wiem czy na poczatek spinningu lepiej lowic cos typu okonie czy  moze lepszym wyborem bedzie sredni zestaw bardziej uniwersalny.

Niezbyt wiem jak i co mozna zlapac na spinning, tymbardziej jaki zestaw lepiej wybrac na poczatek.

Lowic bede 50/50   rzeka / jezioro, wiec tez ciezko sie na cos zdecydowac.

 

Podsumowujac, chcialbym zaczac przygode ze spinningiem, nie jestem pazerny i w miare mozliwosci wolalbym cos mniejszego, zeby zlowic cokolwiek. Nie musi to byc od razu szczupak

Wiec zastanawiam sie czy zestaw okoniowy - jakis lekki nie bedzie dobrym wyborem, ale czy sprawdzi sie on na rzece? Chyba taki wolalbym, ale nie mam zielonego pojecia...

Licze na odpowiedzi typu - kilka mozliwosci.

Dziekuje i pozdrawiam :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo odpowiedź napisałem Ci w Twoim poprzednim temacie cyt.:

W dniu 18.04.2023 o 17:59, Nastel napisał:

dodatkowo zamierzam kupić też wędkę do łowienia spinningowego a dokładnie jaxon grey stream i nie do końca wiem czy wybrać wersje 2.80 czy 2.65 (5-23g)
Oraz zastanawiam się jaki dobrać do niej kołowrotek