Jump to content

SCHWIMMWANNEN

Forumowicz
  • Content count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

About SCHWIMMWANNEN

  • Rank
    Użytkownik
  • Birthday 07/21/1972

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.LongTailPolska.pl

Wędkarstwo

  • Lubię
    Wędkarstwo spławikowe
  • Mój rekord
    zawsze ilościowy, nigdy wielkościowy :)

Informacje o profilu

  • Imię
    Mariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Góra Kalwaria / Ulaski Stamirowskie
  • Zainteresowania
    woooooda
  1. Ostatnio testowałem bardzo fajny ponton na którym można pływać wiosłując jak w kajaku. Oczywiście pływanie w taki sposób na stojącej wodzie to masakra ale można spłynąć w ten sposób z nurtem rzeki a wrócić na silniku Ponton firmy ELLING KaBoat (Kardinal) K-470 - jakość mnie bardzo zaskoczyła a jest to wyrób jeżeli się nie mylę Ukraiński. Silniki - Prędkość na stojącej wodzie w porcie Góra Kalwaria Capral 5km -dwusuwowy chłodzony wodą 99cm3 - 19.2km/h Loncin 154F 2.2km -czterotakt 87cm3 chłodzony powietrzem z pędnikiem Long Tail - 18,2km/h Waga 2T silnika Capral około 19kg Waga 4T silnika Loncin około 19kg plus odłączany w kilka sekund wał około 6,5kg oba silniki kosztują podobne pieniądze za ponton to wydatek około 2500zł
  2. Ostatnio przetestowałem kajak wędkarski firmy NuCanoe z silnikiem 2.2Hp Mają w swojej ofercie jeszcze szerszy kajak więc stabilność na boki musi być jeszcze większa. a to filmowy efekt
  3. SCHWIMMWANNEN

    Wieści znad Wisły.

    15 kilometrów Wisły pokazane w 9 minut - wrażenie jakby płynąć z prędkością około 100km/h Film nakręcony na odcinku Wisły od Ujścia Pilicy do Wyspy Rembezy przed Górą Kalwarią. 19 sierpień 2015r - Na wodomiarze w Gusinie podczas kręcenia tego filmu było 10cm wody a w Warszawie 47cm. Od 1797 roku i do tej pory stan wody w "królowej rzek" nigdy nie spadł tak nisko. Pomimo niskiego stanu wody udało nam się przepłynąć ten odcinek Wisły dzięki silnikowi typu Long Tai
  4. A tu kilka moich ostatnich filmików
  5. Na silniku typu long tail o mocy 6.5 hp Polski podróżnik i oceanograf Marek Strzelichowski płynie w tej chwili z zerowego kilometra Wisły spod Krakowa do Orleanu we Francji ! Do pokonania ma ponad 2700km. http://www.polska.lu/varia/426-wisla-nad-loara-tak-to-mozliwe
  6. Tu jest filmi z testowania nowych pływaków, stabilność jest super ale wiadomo było że prędkość spadnie
  7. Kupiłem w Decathlonie okazyjnie kajak BIC OUASSOU (normalna cena 1299zł) z założeniem że zrobię z niego zmotoryzowaną platformę wędkarsko-turystyczną. Założenie było takie żeby można było pływać na silniku, wiosłach od kajaka, żeby można było zrobić z niego szybko katamaran, żeby był lekki, mały i żebym mógł go sam włożyć na dach auta. Udało się go nawet zmieścić beż żadnego problemu do środka Pontiaca Trans Sporta Zamocowałem do niego najpierw silnik 2.5hp a ostatnio 3 konny model HOLIDA 154F (koszt około 560zł za nowy silnik) Sam silnik waży około 10 kg bez płynów ustrojowych Wał napędowy , pochwa i rumpel wykonane są ze stali nierdzewnej a konwerter jest chromowany. Całość jest łożyskowana na teflonowych tulejach ślizgowych a w konwerterze łączącym wał napędowy z wałem zdawczym silnika dodatkowo jest łożysko kulkowe z simeringiem żeby smar nie skapywał do wody . Konwerter i wał jest dodatkowo napakowany smarem a na wypadek gdyby go zabrakło to w części która się bardziej nagrzewa zainstalowane są dwie kalamitki. Na końcu wału jest wykonana z nierdzewki osłona, chroniąca śrubę napędową przed uszkodzeniem ale nie jest to konieczne bo wał posiada ostrogę i po trafieniu na przszkodę fajnie go podbija do góry. Muszę jeszcze zamontować zrywkę na wypadek gdybym wypadł z kajaka - śruba nie zrobi mi szkody i kajaka nie będę musiał daleko szukać :mrgreen: Waga takiego zestawu napędowego bez silnika wyniosła około 19kg. Zamocowałem dekle Holta ale w następnej wersji będę montował na rufie jeden duży otwierany luk, który umożliwi mi schowanie większego sprzętu a może nawet uda się schować silnik gdy nie będę z niego korzystał. Silnik ma wysokość około 33cm i sprawdzałem że może udać się taki zabieg a wał napędowy wejddzie pod pokład po długości. Kajaki typu Sit On Top mają dwupłaszczową konstrukcję więc jak im się zrobi jakiś otwierany dekiel to można wypchać całą tę przestrzeń - nie można oczywiście przesadzić z wagą załadunku ale miejsca jest naprawdę sporo. Okazało się że przy obciążeniu rufy silnikiem, kajak stracił trochę na wyporność, nie żeby miał utonąć ale ciągnął rufę za bardzo po wodzie i nie rozwijał maksymalnej prędkości jaką mógł dać mi silnik. Zamocowałem więc pod dnem dwa aluminiowe pływaki , wyporność fajnie się podniosła ale pokonując jakieś przeszkody na Wiśle zdarzyło się że na nich zawisłem :evil: Przerzuciłem więc aluminiowe pływaki na boki kajaka ale mają one nieodpowiedni kształt do szybkiego pływania na silniku - są za niskie. Mam już zamówione nowe polietylenowe pływaki od kajaka FIT123 Sail (pokazane na ostatni filmiku) mam nadzieję graniczącą z pewnością że będą to ostatnie modyfikacje :roll: Zwiększą wyporność i ustabilizują kajak gdy będę chciał na nim stanąć. Na dziobie jest doatkowe miejsce do przykucnięcia i można w jego miejscu wyciąć otwór, założyć gumowe dekle i jest następny schowek Jest kilka miejsc do zamocowania wędek i niema problemu żeby się obstawić nimi jak płotem ponieważ polietylen fajnie się wierci i nie pęka tak jak żywica poliestrowo –szklana. Kupiłem w międzyczasie drugi taki sam kajak i będę dorabiał dodatkową poprzeczkę, która umożliwi mi zrobienie z dwóch kajaków katamaran ale tym razem z silnikiem zamocowanym pomiędzy nimi. Mocowań do wędki na razie nie montuję bo chcę najpierw wszystkie inne kwestię ogarnąć. Już raz zrobiłbym skuchę bo przymierzałem się do wiercenia otworów pod wędki a potem okazało się że musiałem zrobić dłuższy rumpel i byłaby kolizja Są dwa uchwyty na wędki przy siedzeniu, oryginalnie zrobione przez producenta siedzonka Mam jeszcze dodatkowe dwa pasy, które montuje się na burtach a które to zakłada się na kolana dla lepszej sterowności i lepszego wyczucia kajaka na fali. Tu filmiki pokazujące jak taki kajak radzi sobie na dużej fali. To są filmiki i zdjęcia pokazujące metamorfozę kajaka i jego kilka etapów. Pierwszy etap z silnikiem 2.5hp i z mocowaniem do kajaka zrobionym z belki bagażnika samochodowego . A tak pływał z silnikiem 2.5Hp. Tak wyglądał po zamocowaniu pod dnem dwóch pływaków. A tak wyglądał I pływa z pływakami pod dnem z mocniejszym 3 konnym silnikiem Tak startuje na Pilicy z nurtem na szybkiej śrubie Hi-power A tak wygląda z pływakami zamontowanymi po bokach. Niestety mają zły kształt żeby pływać na nich z silnikiem. Takie pływaki zamówiłem I jak tylko odbiorę to zabieram się do montowania. Będę chciał je tak zamontować żeby raz były po bokach a jak będę płynął na wiosłach to chcę żeby można było je składać do tyłu - zmniejszy się opór i będę mógł sobie wał napędowy na nich oprzeć. Po zrobieniu dużego luku na rufie myślę że będę mógł wał chować też do wnętrza kajaka. 22.04 Dziś dokupiłem nowe pływaki z polietylenu Długość 97cm, szerokość 20cm i wysokość 23cm. Mam nadzieję że dam radę na długi weekend je zamocować . A tu jest ciekawy filmik pokazujący możliwości napędu typu Long Tail
  8. SCHWIMMWANNEN

    Co nowego kupiliście?

    Co prawda jest o dział pokazujący co nowego kupiliśmy więc nie jestem pewien czy dobrze zamieszczam więc jeżeli nie trafiłem do odpowiedniego działu to bardzo proszę Admina o przeniesienie. Kajak został kupiony ale przerobiłem go pod platformę wędkarsko-turystyczną. Kajak kupiłem w Decathlonie (1300zł) i zamocowałem do niego najpierw silnik 2.5hp a ostatnio 3hp. Wał napędowy , pochwa i rumpel wykonane są ze stali nierdzewnej. Całość jest łożyskowana na teflonowych tulejach ślizgowych a w konwerterze łączącym wał napędowy z wałem zdawczym silnika dodatkowo jest łożysko kulkowe. Konwerter i wał jest dodatkowo napakowany smarem a na wypadek gdyby go zabrakło to w części która się bardziej nagrzewa zainstalowane są dwie kalamitki. Zamocowałem dekle Holta ale w następnej wersji będę montował na rufie jeden duży otwierany luk, który umożliwi mi schowanie większego sprzętu a może nawet uda się schować silnik gdy nie będę z niego korzystał. Okazało się że przy obciążeniu rufy silnikiem, kajak stracił trochę na wyporność, nie żeby miał utonąć ale ciągnął rufa za bardzo po wodzie i nie rozwijał maksymalnej prędkości jaką mógł dać mi silnik. Zamocowałem więc pod dnem dwa aluminiowe pływaki , wyporność fajnie się podniosła ale pokonując jakieś przeszkody na Wiśle zdarzyło się że na nich zawisłem L Przerzuciłem więc aluminiowe pływaki na boki kajaka ale nie mają nieodpowiedni kształt i są za niskie. Mam już zamówione nowe polietylenowe pływaki od kajaka FIT123 Sail i mam nadzieję graniczącą z pewnością że będą ostatecznym rozwiązaniem. Zwiększą wyporność i ustabilizują kajak gdy będę chciał na nim stanąć. Na dziobie jest doatkowe miejsce do przykucnięcia i można w jego miejscu wyciąć otwór, założyć gumowe dekle i jest następny schowek Jest kilka miejsc do zamocowania wędek i niema problemu żeby się obstawić nimi jak płotem ponieważ polietylen fajnie się wierci i nie pęka tak jak żywica poliestrowo –szklana. Kupiłem w międzyczasie drugi taki sam kajak i będę dorabiał dodatkową poprzeczkę, która umożliwi mi zrobienie z dwóch kajaków katamaran ale tym razem z silnikiem zamocowanym pomiędzy nimi. To są filmiki i zdjęcia pokazujące metamorfozę kajaka i jego kilka etapów. Pierwszy etap z silnikiem 2.5hp i z mocowaniem do kajaka zrobionym z belki bagażnika samochodowego . A tak pływał z silnikiem 2.5Hp. Tak wyglądał po zamocowaniu pod dnem dwóch pływaków. A tak wyglądał I pływa z pływakami pod dnem z mocniejszym 3 konnym silnikiem Tak startuje na Pilicy na szybkiej śrubie Hi-power A tak wygląda z pływakami zamontowanymi po bokach. Niestety mają zły kształt żeby pływać na nich z silnikiem. Takie pływaki zamówiłem I jak tylko odbiorę to zabieram się do montowania. Będę chciał je tak zamontować żeby raz były po bokach a jak będę płynął na wiosłach to chcę żeby można było je składać do tyłu - zmniejszy się opór i będę mógł sobie wał napędowy na nich oprzeć. Po zrobieniu dużego luku na rufie myślę że będę mógł wał chować też do wnętrza kajaka.
  9. Kanu i dwie osoby około 200kg na rzeka Widawa, Long Tail z silnikiem 2.5Hp i 7km pod prąd oraz 15km z prądem.
  10. Rozumiem dobrze i mam wal w oslonie ktory moglby sie sprawdzic ale pisze na tablecie i jest ciezko to wszystko przelac na ekran dla tego zaproponowalem kontakt telefoniczny.
  11. 1.5 tonową łódź napędzi się long tailem z silnikiem 6.5hp a takie między innymi występują w agregatach prądotwórczych tylko pytanie o oczekiwania prędkości ? Czy ma ona pływać na rzekach czy na jeziorze ? W twoim silniku spalinowym jest długa stopa ? Ile cm pod dnem łodzi pracuje śruba ? W long tailach śruba pracuje 2-2.5 metra za rufa i dzieki temu nie powstają tak duże zawirowania wody jak blisko przy rufie przy silniku z pionową kolumną, moc jest lepiej wykorzystywana 2 metry za rufa niż przy samej rufie. zadzwoń do mnie to może coś Ci doradze Mariusz 508 818 109
  12. Da się użyć silnika od agregatu prądotwórczego tylko czy moc będzie odpowiednia ? nie znam mocy silnika ale pewnie w granicach 4.5Hp do 6.Hp Łodzi też nie widzę a sama waga to za mało żeby coś powiedzieć. To są reduktory obrotów do Long Tail ale bez rewersu - zdjęcia poniżej LINK A tu reduktor z biegiem wstecznym - (rewersem) i biegiem jałowym ale są to reduktory do kilkunasto konnych silników diesla podłączanych do Long Tail. Cena nie jest straszna bo z tego co wstępnie sprawdzałem to z transportem do Polski może wynieść około 1500zł -2000zł A co do zastosowania agregatu i silnika elektrycznego to chyba kolega wcześniej bardziej obeznany jest Bez zastosowania po drodze akumulatora to jak dla mnie to trochę bez sensu
×