Skocz do zawartości

Spining dla początkuącego - Wisła

Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stoję przed wyborem pierwszego zestawu spiningowego.

Jestem początkujący, łowiłem jedynie na sprzęcie znajomego i teraz sam postanowiłem załatwić sobie sprzęt.          Będę Łowić tylko i wyłącznie na Wiśle(Kujawsko-Pomorskie). Zestaw którego poszukuje ma być głównie na szczupaka a budżet nie jest zbyt duży ponieważ tylko 300 zł(trochę może przekroczyć) na wędkę, kołowrotek i plecionkę.

Sprzęt który sam znalazłem to:

Wędka - Jaxon Wild Horse strong 265cm/10-40g  (154zł)

Kołowrotek - DAM Quick 2 /3000 (123zł)

Plecionka - Mikado Nihonto Fine 150m/0,14mm (33zł)

Jak się wkręcę w wędkarstwo to na następny sezon załatwię sobie coś lepszego ale jak na początek przygody to ten sprzęt będzie okej czy jednak coś innego? a może tylko inne 'parametry'?

I jeszcze zapytanie o przynęty, w jaki sposób dobierać wagę główek jigowych? jeżeli chodzi o rozmiar haka to mam już to pojęte ale cały czas problemy mam z tą wagą. Wyczytałem że waga jest zależna tylko i wyłącznie od tego na jakich głębokościach chcemy łowić, czyli nawet jak jest przynęta która mierzy 8cm i waży 5g to jak założę główkę o wadze 20g to będzie okej?

I jeszcze o przynętach to chce zamówić gumy spinningowa Savage Gear Cannibal 5 rodzai po 3 sztuki każdej (8cm,10cm,12,5cm) i jak mniej więcej dopasować do nich wagę i czy takie zamówienie ma sens czy jednak trochę bardziej powinienem urozmaicić przynęty? (Wiadomo że za jakiś czas będę dokupywał jeszcze inne przynęty)

To wszystko trochę długo ale liczę na odpowiedź. Pozdrawiam

Zestaw kołowrotek i wędzisko może być, w tej kwocie wybór jest mocno ograniczony. Szkoda zbędnych kombinacji.

Z plecionką zszedłbym do 0,12 mm.