SCHWIMMWANNEN Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 (edited) Kupiłem w Decathlonie okazyjnie kajak BIC OUASSOU (normalna cena 1299zł) z założeniem że zrobię z niego zmotoryzowaną platformę wędkarsko-turystyczną.Założenie było takie żeby można było pływać na silniku, wiosłach od kajaka, żeby można było zrobić z niego szybko katamaran, żeby był lekki, mały i żebym mógł go sam włożyć na dach auta.Udało się go nawet zmieścić beż żadnego problemu do środka Pontiaca Trans Sporta Zamocowałem do niego najpierw silnik 2.5hp a ostatnio 3 konny model HOLIDA 154F (koszt około 560zł za nowy silnik)Sam silnik waży około 10 kg bez płynów ustrojowychWał napędowy , pochwa i rumpel wykonane są ze stali nierdzewnej a konwerter jest chromowany.Całość jest łożyskowana na teflonowych tulejach ślizgowych a w konwerterze łączącym wał napędowy z wałem zdawczym silnika dodatkowo jest łożysko kulkowe z simeringiem żeby smar nie skapywał do wody .Konwerter i wał jest dodatkowo napakowany smarem a na wypadek gdyby go zabrakło to w części która się bardziej nagrzewa zainstalowane są dwie kalamitki.Na końcu wału jest wykonana z nierdzewki osłona, chroniąca śrubę napędową przed uszkodzeniem ale nie jest to konieczne bo wał posiada ostrogę i po trafieniu na przszkodę fajnie go podbija do góry.Muszę jeszcze zamontować zrywkę na wypadek gdybym wypadł z kajaka - śruba nie zrobi mi szkody i kajaka nie będę musiał daleko szukać :mrgreen:Waga takiego zestawu napędowego bez silnika wyniosła około 19kg.Zamocowałem dekle Holta ale w następnej wersji będę montował na rufie jeden duży otwierany luk, który umożliwi mi schowanie większego sprzętu a może nawet uda się schować silnik gdy nie będę z niego korzystał.Silnik ma wysokość około 33cm i sprawdzałem że może udać się taki zabieg a wał napędowy wejddzie pod pokład po długości.Kajaki typu Sit On Top mają dwupłaszczową konstrukcję więc jak im się zrobi jakiś otwierany dekiel to można wypchać całą tę przestrzeń - nie można oczywiście przesadzić z wagą załadunku ale miejsca jest naprawdę sporo.Okazało się że przy obciążeniu rufy silnikiem, kajak stracił trochę na wyporność, nie żeby miał utonąć ale ciągnął rufę za bardzo po wodzie i nie rozwijał maksymalnej prędkości jaką mógł dać mi silnik.Zamocowałem więc pod dnem dwa aluminiowe pływaki , wyporność fajnie się podniosła ale pokonując jakieś przeszkody na Wiśle zdarzyło się że na nich zawisłem :evil:Przerzuciłem więc aluminiowe pływaki na boki kajaka ale mają one nieodpowiedni kształt do szybkiego pływania na silniku - są za niskie.Mam już zamówione nowe polietylenowe pływaki od kajaka FIT123 Sail (pokazane na ostatni filmiku) mam nadzieję graniczącą z pewnością że będą to ostatnie modyfikacje :roll:Zwiększą wyporność i ustabilizują kajak gdy będę chciał na nim stanąć.Na dziobie jest doatkowe miejsce do przykucnięcia i można w jego miejscu wyciąć otwór, założyć gumowe dekle i jest następny schowek Jest kilka miejsc do zamocowania wędek i niema problemu żeby się obstawić nimi jak płotem ponieważ polietylen fajnie się wierci i nie pęka tak jak żywica poliestrowo –szklana.Kupiłem w międzyczasie drugi taki sam kajak i będę dorabiał dodatkową poprzeczkę, która umożliwi mi zrobienie z dwóch kajaków katamaran ale tym razem z silnikiem zamocowanym pomiędzy nimi.Mocowań do wędki na razie nie montuję bo chcę najpierw wszystkie inne kwestię ogarnąć.Już raz zrobiłbym skuchę bo przymierzałem się do wiercenia otworów pod wędki a potem okazało się że musiałem zrobić dłuższy rumpel i byłaby kolizja Są dwa uchwyty na wędki przy siedzeniu, oryginalnie zrobione przez producenta siedzonka Mam jeszcze dodatkowe dwa pasy, które montuje się na burtach a które to zakłada się na kolana dla lepszej sterowności i lepszego wyczucia kajaka na fali.Tu filmiki pokazujące jak taki kajak radzi sobie na dużej fali. To są filmiki i zdjęcia pokazujące metamorfozę kajaka i jego kilka etapów. Pierwszy etap z silnikiem 2.5hp i z mocowaniem do kajaka zrobionym z belki bagażnika samochodowego . A tak pływał z silnikiem 2.5Hp. Tak wyglądał po zamocowaniu pod dnem dwóch pływaków. A tak wyglądał I pływa z pływakami pod dnem z mocniejszym 3 konnym silnikiem Tak startuje na Pilicy z nurtem na szybkiej śrubie Hi-power A tak wygląda z pływakami zamontowanymi po bokach.Niestety mają zły kształt żeby pływać na nich z silnikiem. Takie pływaki zamówiłem I jak tylko odbiorę to zabieram się do montowania. Będę chciał je tak zamontować żeby raz były po bokach a jak będę płynął na wiosłach to chcę żeby można było je składać do tyłu - zmniejszy się opór i będę mógł sobie wał napędowy na nich oprzeć.Po zrobieniu dużego luku na rufie myślę że będę mógł wał chować też do wnętrza kajaka. 22.04 Dziś dokupiłem nowe pływaki z polietylenu Długość 97cm, szerokość 20cm i wysokość 23cm. Mam nadzieję że dam radę na długi weekend je zamocować . A tu jest ciekawy filmik pokazujący możliwości napędu typu Long Tail Edited April 22, 2015 by SCHWIMMWANNEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCHWIMMWANNEN Posted May 4, 2015 Author Report Share Posted May 4, 2015 Tu jest filmi z testowania nowych pływaków, stabilność jest super ale wiadomo było że prędkość spadnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now