stawny Posted June 24, 2012 Report Share Posted June 24, 2012 Potrzebuje porady, jaki kij wybrać z oferty Mikado do 100 zł, by nadawał się do twisterów? Jeśli możecie mi polecić jakiś kijek, proszę o poradę, bo jak na razie, to jestem zielony , a chcę zacząć z gumą dopiero hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymonxx Posted June 25, 2012 Report Share Posted June 25, 2012 Z wyborem lekkiej wklejanki od Mikado (w takiej cenie) nie powinno być problemu. Większość modeli nie przekracza ceny 120 zł. Ja posiadam kij Mikado Feeling (tylko feeling, nie sensei itd.) 270 cm. cw do 13 g. Kij baaaaaaaaardzo lekki. Wklajanka baaaaaaaaardzo czuła, ale zapas mocy ma (w zeszłym sezonie szczupak ponad 70 cm, w tym 56 cm). Krótki dolnik (który bardzo sobie cenię) pozwala w kapitalny sposób, bez użycia łokcia walczyć z rybą. Choć cw. jest do 13 g. używam go raczej do twisterów na główkach 2,5-3 (rzadziej 5) g. Do tego kołowrotek 1000-2000, żyłka 0,16 i na rybki ! Z droższych kijów i nie koniecznie Mikado mogę polecić Dragon Millenium HD Senso Jig. Mam taki w długości !275! cm. Kij jest naprawdę super. Troszkę lżejszy od Feelinga, choć cały blank i wklejanka są nieco grubsze. Mimo tego, jest dużo bardziej miękki i pozwala w dużo łatwiejszy sposób rzucać przynętami o wadze nawet !0,5! g. Niestety kij przez swoją większą finezję nie wypacza tylu błędów. W ostrożnych rękach jest maszynką do łowienia okoni i wzdręg, w mniej ostrożnych może pęknąć niczym cienka gałązka. Link to comment Share on other sites More sharing options...