Skocz do zawartości

Początkujący wędkarz :)


Wojtek96
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym wędkarzem z województwa Pomorskiego i nazywam się Wojtek. 

Jako że zaczynam swoją przygodę mam masę pytań odnośnie połowów a chciałbym zacząć od gruntu. Z tego co już wiem na około mnie sporo jest miejsc w których złowić można karpia, karasia i ploć. Z tego też powodu mam kilka pytań :

1) Wędkę mam przygotowaną lecz interesuje mnie temat koszyczka lub metody feederowej - metoda z formą w kształcie połowy jajka. Interesują mnie różnice pomiędzy tymi metodami oraz plusy i minusy tych metod. 

2)Czy przygotowywać przypony samemu w domu czy kupować gotowe? Jakiej powinny być one długości i jakim haczykiem zakończone?

3)Slyszalem o metodzie połowu na włos, ktoś może opisać tak jak dla młodego wędkarza o co tu chodzi? 

4) Podstawowy zestaw do gruntu, po przeciągnięciu przez ostatnią przelotke. Sporo jest opinii szukam odpowiedniego wyjścia dla młodego wędkarza. 

5)Sporo słyszałem o tym że przy metodzie feederowej z tą foremką używa się gumy jako która ma amortyzować branie? Ktoś mi wytłumaczy o co chodzi? :)

 

Za wszelką pomoc dziękuję! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Wojtek96 said:

2)Czy przygotowywać przypony samemu w domu czy kupować gotowe? Jakiej powinny być one długości i jakim haczykiem zakończone?

Swoje przypony robię sam a kolega kupuje.  Rację ma ten komu z tym wygodniej

Długość dobiera się do metody łowienia, intensywności żerowania ryb i własnego upodobania wędkarza. W sprawie doboru haczyków mogę zaproponować coś takiego dla małych przynęt albo takiego dla dużych. Nie trzeba chyba już nic dodawać.

4) Przeczytaj jeszcze raz i wyjaśnij co autor miał na myśli.

Pytania 1), 3) i 5) wymagają napisania artykułu, dla każdego z osobna, żeby to wyjaśnić. Moim zdaniem oczekujesz zbyt wiele ;) Jest mnóstwo do poczytania w internecie na ten temat. Jeżeli coś jest niejasne zapytaj na forum