Krzysiek_K Posted November 11 Report Share Posted November 11 Cześć, Jestem dość początkującym wędkarzem spiningowym i chciałbym poprosić o Waszą pomoc w zrozumieniu co powoduje samoistne plątanie się plecionki. Mam 2 zestawy spiningowe na tych samych kołowrotkach (Daiwa Ninja LT 4000-C) i podobnych wędkach (Dragon Express Spinn 2,45m 7-25g F i 10-30g XF) Na delikatniejszej wędce mam nawiniętą plecionkę Berkley Sick X8 0.12 mm która sie plącze a na drugim zestawie Berkley Sikc X8 0.19 mm która się nie plącze. Obie kupione jednocześnie w tym samym sklepie, nawiniete na sucho w ten sam sposób (szpula z plecionka odwijała się w pozycji pionowej (jak przewody kablowe). Z góry dziękuję za podzielenie się waszym doświadczeniem w tej kwestii. Krzysiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryukon1975 Posted November 11 Report Share Posted November 11 Opisałeś wszystko oprócz najważniejszego czyli kołowrotka. Może rolka prowadząca żyłkę/plecionkę się nie kręci, zapiekła się czy zacięła przez co skręca żyłkę a później jest tego efekt. Ogólnie przyczyn skręcania się plecionki szukałbym w kołowrotku bo ona sama ani wędzisko raczej nie są temu winne. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek_K Posted November 11 Author Report Share Posted November 11 @ryukon1975 Dziękuję za wskazówkę - sprawdzę ta rolkę i ewentualnnie naoliwię. Oba kołowrotki zostały kupione we wrześniu tego roku ale kto wie ile leżały w magazynach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post ZbylR Posted November 11 Popular Post Report Share Posted November 11 Potrafi się plątać również jeśli jest nawinięte za dużo na kołowrotek 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...