Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

Jestem dość początkującym wędkarzem spiningowym i chciałbym poprosić o Waszą pomoc w zrozumieniu co powoduje samoistne plątanie się plecionki. Mam 2 zestawy spiningowe na tych samych kołowrotkach (Daiwa Ninja LT 4000-C) i podobnych wędkach (Dragon Express Spinn 2,45m 7-25g F i 10-30g XF) Na delikatniejszej wędce mam nawiniętą plecionkę Berkley Sick X8 0.12 mm która sie plącze a na drugim zestawie Berkley Sikc X8 0.19  mm która się nie plącze.

Obie kupione jednocześnie w tym samym sklepie, nawiniete na sucho w ten sam sposób (szpula z plecionka odwijała się w pozycji pionowej (jak przewody kablowe).

Z góry dziękuję za podzielenie się waszym doświadczeniem w tej kwestii.

Krzysiek 

Napisano

Opisałeś wszystko oprócz najważniejszego czyli kołowrotka. Może rolka prowadząca żyłkę/plecionkę się nie kręci, zapiekła się czy zacięła przez co skręca żyłkę a później jest tego efekt.

Ogólnie przyczyn skręcania się plecionki szukałbym w kołowrotku bo ona sama ani wędzisko raczej nie są temu winne.

Napisano
5 godzin temu, ZbylR napisał:

Potrafi się plątać również jeśli jest nawinięte za dużo na kołowrotek

Potwierdzam. I też miałem doświadczenie z jedną plecionką która mi się skręcała - zmiana na inną rozwiązała problem.

Napisano

Ja kiedyś nawinąłem równo z rantem szpuli i robił mi się motek z plecionki blokując się podczas wyrzutu na przelotkach. Traciłem czas na rozplątywanie, a i tak przy kolejnym rzucie pojawiała się ta sytuacja. Dopiero odcięcie kilku metrów, by plecionka schowała się na milimetr, dwa pod rantem szpuli całkowicie wyeliminowało problem.

Napisano
14 minut temu, ZbylR napisał: