WĘDKARZ 1919 Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 Witam jestem początkującym wędkarzem i mam niekiedy problem z żyłką , gdy zarzucam na grunt (koszyk sprężyna) nie zawsze lecz niekiedy nie mogę naprężyć żyłki lekko zwijam co jakiś czas ale nic.Używam sygnalizatorów i do tego oczywiście steropian na zyłke lecz to nie przynosi efektu bo przecież swingery tego chyba też nie rozwiązą. Nie wiem czy trzeba jakiś ciężarek przy zestawie sprzęt mam dobry i właśnie proszę was o pomoc i zrozumcie że jestem amatorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hege Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 Automatyczna wiadomość Temat przeniesiony z forum "Ogólne Rozmowy" do "Akcesoria". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docio Posted March 31, 2013 Report Share Posted March 31, 2013 Czyli co? Jak zarzucisz zestaw ze sprężyną pełną zanęty to przez jakiś czas jest dobrze, żyłka naprężona a potem nagle się luzuje i próbujesz ją naciągnąć ale bez skutku? Wybacz to pytanie ale nawet po kilkukrotnym przeczytaniu nie wiem do końca o co chodzi. Jeśli jest tak jak napisałem to powód może okazać się prozaiczny aczkolwiek skomplikowany. Zbyt małe obciążenie do grubości żyłki, która to albo ma poważną pamięć kształtu, albo jest zbyt gruba, albo brudna niemiłosiernie, czyli już pokryta zasklepioną skorupą brudu i nadaje się tylko do wyrzucenia. Z tego co napisałem do głowy przychodzą mi dwa rozwiązania: - zwiększyć obciążenie - dołozyć jakieś 20g - zmienić żyłkę na zdecydowanie cieńszą. Link to comment Share on other sites More sharing options...