Jump to content

Z feeder-em na Sandacza - ODRA

Karo
 Share

Recommended Posts

Witam.W najbliższym czasie chcę spróbować połowić Sandacze metodą gruntową, korzystając z FEEDER-A (do 120 g, bardzo mocny, a zarazem czuły i elastyczny kij).Moim łowiskiem będzie Odra w okolicach Lubiąża - wiele kamiennych główek(wąskich , długich, szerokich), a także plaż. Na końcu zamieszczę poglądowy rysunek, jak wyglądają miejsca, w których będę łapał - na razie chciałbym zasadzać się w znanych miejscówkach.Jako przynęty zamierzam używać głównie martwej rybki , tzw. "trupka"i czasem żywca, ale to raczej rzadko. Z racji,że jestem początkującym wędkarzem, na poważnie łapię od jakiegoś roku - tylko feeder i czasem spławik, mam do was kilka pytań.1. Jak powinien wyglądać taki zestaw, tzn. co dokładnie nałożyć na żyłkę? Myślałem o ołowiu (łezka z krętlikiem) 40-80 g na bocznym troku, do tego standardowo krętlik i długi przypon z żyłki(do 1 m , czasem i więcej). Co wy o tym myślicie? Oczywiście nurt jest tutaj dosyć wartki , ale o tym dalej - zaznaczę to na rysunku.2. Jak prawidłowo uzbroić przede wszystkim trupka na wody płynące? Użyć do tego haka, podwójnej kotwicy, a może potrójnej? Gdzie ostrza mają wystawać, u góry na grzbiecie w okolicach łba? Czym przebijacie ryby, chodzi mi o to jak nazywa się przyrząd do tego służący - ta igła czy szydełko?3. Jaki gatunek ryby wybrać na przynętę? Ukleję, kiełbika?4.Do feedera założę najtwardszą szczytówkę. Mój kołowrotek nie ma wolnego biegu. Wiem ,że musi być zostawiony luz, ale jak to zrobić? Odkręcić na maxa hamulec? Wyciągnąć parę m żyłki i położyć na ziemi, przygniatając czymś lekkim? Słyszałem ,że przy szczytówce daje się jakiś kawałek styropianu , ale nie wiem w ogóle o co z tym chodzi?5. Gdzie zarzucać zestaw? Proszę o odniesienie się do zamieszczonego przeze mnie rysunku. Oczywiście można też ogólnie, wiadomo jest to rzeka i są tam warkocze prądy wsteczne itp. , więc piszcie śmiało jak coś wiecie.post-356-0-74518700-1375035003_thumb.jpg