Jump to content

Spining dla początkującego!

Recommended Posts

Witam! :D 
Jestem początkującym i chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej o tym jak dobrze spiningować. Może zacznę od początku chciałbym łowić szczupaki lecz nie wiem na jakie przynęty, wędkę którą posiadam do ich połowu Konger Team Spin 240/30 oraz  270/40 też z Konger'a (zakupiłem też ostatnio Mikado NIHONTO 240/12 typowa sklejanka do okoni). Osobiście nie wiem która będzie lepsza. Łowisko na którym łowię jest to ''zalew'' max 1m głębokości, zarośnięte, dużo trzciny. Spiningować zaczynam dopiero od tego roku więc nie wiem o ty za dużo dlatego proszę o każdą dobrą rade. Jak zamontować główkę jigową bez stalki? W sensie że na okonie.

Edited by Łowca12

zalerzy od wielkości przynęt ja wole cięższe, to wszystko kwestia gustu ta 30g również się nadaje jak najbardziej.
Co do glówek jigowych to zasada jest taka 1g=1m ale ja nie schodze poniżej 3g ze względu na długość rzutu.
Pleciinka czy żyłka, na szczupaka wziąbym plecionka 0.12-.014 jeśli szukasz czegoś niedrogiego i w przyzwoitego polecam Mikado Nihoto Octa Braid stosunek ceny do jakości najleprzy chyba z tych tańszych.

Edited by wind
edycja linku

kopyta i ogólnie "gumy" to wyższy poziom wedkowania podobnie jak i woblery. Najlepiej zacząć od blach obrotowych i wahadłowych jak opanujesz dobrze ich prowadzenie to możesz próbować "gumami" z opadu.

Edited by 1papilion9

A ta 30g nie będzie lepsza? Lepiej plecionkę czy żyłkę? Na 70cm-max 1m wody jaką główkę najelpiej 3g, 4g?

Nie, bo jest krótsza. Przy spinningowaniu z brzegu lepsze jest dłuższe wędzisko, chyba że brzeg zadrzewiony, to wówczas krótszym łatwiej się zarzuca znad głowy.

Do spinningu z brzegu używam wędziska 3m, a jeśli nad głową wiszą mi gałęzie stosuję rzut boczny i po problemie

A normalnie prowadzenie nie jest dobre? Bo z opadu to nie wiem czy umiem