sabar Posted February 12, 2016 Report Share Posted February 12, 2016 Cześć. To mój pierwszy temat jaki zakładam i mam nadzieję że nic nie skasztaniłem po drodze i w dobrym miejscu go zamieszczam Zastanawiam się jaką plecionkę wybrać do spiningowania. Dotychczas łowiłem na spławik i spining jest dla mnie całkiem nową domeną i nie mam zbytniego doświadczenia. Próbowałem już porzucać 0,28 0,30 i parę innch większych bądź mniejszych ale to chyba nie był najlepszy pomysł. Szukam jakiejś takiej plecionki na której mógłbym się pouczyć i byłaby w miarę uniwersalna na różne ryby takie jak sandacz, okoń, szczupak itp. Mam problem z doborem grubości i dla tego pytam jak to tam u was wygląda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoCM Posted February 12, 2016 Report Share Posted February 12, 2016 Kolego ja do spinningu używam plecionek max 0,16 - większych nie ma sensu używać. Z resztą grubsza linka a lekka przynęta..to pomyłka. Do okonia miałem zamiar kupić plecionkę, ale koledzy z forum odradzili mi i zostanę przy żyłce. Max do 3,5-4.0 kg może być. Grubość, to zależy od producenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexspin Posted February 13, 2016 Report Share Posted February 13, 2016 (edited) @sabar, poczytaj i kilka innych tematów o plecionkach i żyłkach, będziesz miał pełny obraz. Na okonie tylko żyłka i w miarę możliwości jak najcieńsza 0,12-0,14 maksimum 0,16 jeśli spodziewasz się klenia. Sandacz, boleń, szczupak - plecionka 0,08-0,14. Na grubsze można już wyholować submarine. Osobiście używam plecionek MIKADO i żyłek DRAGON, jeszcze mnie nie zawiodły, a dobrze nawinięte na dobry kołowrotek nie plączą się i nie tworzą gniazd. Edited February 13, 2016 by Alexspin Link to comment Share on other sites More sharing options...