Saffire21 Napisano 4 Listopada 2016 Zgłoszenie Napisano 4 Listopada 2016 (edytowane) Witam serdecznie. Nie znam się totalnie na wędkarstwie, ale mój tata kilkadziesiąt lat temu był zapalonym wędkarzem. Teraz z uwagi na zakup działki przy jeziorze wspominał coś o wędkowaniu, a że zbliżają się jego urodziny, chciałbym kupić mu jakiś nowoczesny zestaw na początek. Wiem że planuje kupić łódkę (jeżeli ma to jakieś znaczenie) W sklepie wędkarskim polecili mi zestaw: Mikado Taurus Match 3,9m Kołowrotek Mivardi Morpheus 3000RD Chciałbym zapytać specjalistów, czy faktycznie taki zestaw nada się na łowienie spławikowe? Pozdrawiam serdecznie. Edytowane 4 Listopada 2016 przez wind edycja linków
Gość Napisano 4 Listopada 2016 Zgłoszenie Napisano 4 Listopada 2016 (edytowane) Przede wszystkim zastanów się jaka metoda łowienia ryb sprawi ojcu frajdę. Jeśli woli odpoczywać w ruchu czy popływać łodzią, to zastanów się nad zestawem spinningowym (polowanie na drapieżniki, ciągłe rzucanie i ściąganie przynęty, zmiana miejsc, zmiana przynęt i generalnie sporo ruchu). Jeśli tata woli zasiąść w fotelu i godzinami patrzeć na spławik czy inny sygnalizator brań i łowić białą rybę, to proponuję zacząć od klasycznego zestawu spławikowego lub od zestawu do method feeder. Jak już sprecyzujesz jaką metodą lubi/lubił łowić ojciec to będzie łatwiej coś Ci zaproponować. Wędka którą wybrałeś to typowa odległościówka, nie wiem czy taka metoda przypadnie do gustu starszemu człowiekowi a i wybrany kołowrotek nie jest odpowiedni do tej metody. Edytowane 4 Listopada 2016 przez Gość