Jump to content

wedka na morze

patryk2023
 Share

Recommended Posts

Panowie, chciałbym wybrać się w przyszłym roku na ryby na morze (prawdopodobnie dorsze :)). Chciałbym zaopatrzyć się w wedle na taki wyjazd, dlatego prosiłbym o zaproponowanie wędki i pozostałych akcesoriów do tego. Nie jestem znawca tego typu lowinia ale sadze ze bede łowić na pilkery które widzialem ze maja nawet 200g. Jeśli chodzi o kołowrotek to myślałem nad dobrym okumy z tylnim hamulcem i do tego mocna pleconke i przypon, pozostaje kwestia dobrej wędki. Widziałem ze są wedki nawet do 150 zł, tylko jak juz pisałem nie znam się na tym i nie wiem czy warto kupować ten sprzęt żeby po jednej wyprawie nie musieć kupować nowego lepszego... z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi:)

Też niedawno stałem przed tym problemem. W końcu zdecydowałem się (przy pomocy znajomych ze sklepu) na WFT Charisma Senso Pilk 2,40 50-190g. Łowiłem nim już na gumy na główkach od 40g, a także cięższymi pilkerami (do 250g) i powiem szczerze, żę kijek i tu i tu sprawuje się całkiem nieźle. Kosztuje trochę więcej niż 150 PLNów, ale moim zdaniem warto.

Co do kołowrotka - to już kwestia gustu, ale dla mnie wygodniejsze są te z przednim hamulcem.

• 8 months later...

Kije są bardzo różnorodne na dorsza.

Podstawa to głębokość łowiska i szybkość dryfowania jednostki a co za tym idzie stosowanie cięższych przynęt.

We Władysławowie wypływa się na głębokie łowiska, często rzędu 60-80m i stosuje się ciężkie pilkery, ok 200g.

Wędka musi być przystosowana do takich obciążeń.

Osobiście nie łowię już pilkerami z kutrów czy łodzi.

Stosuję kij sandaczowy Team Dragon o CW do 35g oraz główki jigowe 40-80g.

Najczęściej łowię dorsze na Zatoce Gdańskiej, na głębokościach 15m i wystarcza mi obciążenie 40-50g z gumą L4 Relaksa.

post-1419-0-82330000-1369076330_thumb.jpg

• 3 months later...