Jump to content

Jaki ciężar wyrzutowy na małą rzekę i pstrągi.

Recommended Posts

Witam serdecznie! 

Od ponad miesiąca wróciłem do łowienia stylem spinningowym. Kiedyś za dzieciaka trochę łowiłem na rzece, ale nie było to jakieś wielkie łowienie. Ostatnio postanowiłem, że trochę połowie i się wkręcę. Więc piszę na początku, że jestem początkującym, który potrafi w miarę rzucać (nie zaczepiam bardzo często). Otóż teraz łowię starą wędka teleskopową firmy Daiwa o długości 190. Dalej niestety nic o niej nie powiem ponieważ wszystko się wytarło. Kołowrotek też jakiś stary firmy Dragon, który nie ma hamulca (znaczy nie działa). Więc chciałem zainwestować w kij oraz kołowrotek. Szukałem, czytałem, ale nie pytałem. Już miałem kupić tylko już zgłupiałem jaki dokładnie ten ciężar wyrzutowy. Łowię tylko na rzece, która jest średnio zarośnięta. Dużo pokrzyw do klatki, płynie w lesie, często trzeba się schylać i niekiedy przeciskać oraz przechodzić przez powalone drzewa. W wodzie trochę powalonych drzew, konarów i gałęzi, które niekiedy tworzą małe tamy. Szerokość rzeki od ok.7 do 12 metrów. Woda w miarę czysta. Gdy nie pada to poziom wody od 30 cm do 1.30 w dołkach, ale bardziej optymalnie 60 cm. Głównie co tu można złowić to pstrąg potokowy najczęściej od 15 do 35 cm. (może są większe, ale nie złowiłem. Kiedyś były). Czasami trafi się okoń, szczupak i troć. Niekiedy chciałbym pojechać też nad jezioro, bo akurat jest koło mnie i rzeka i trochę dalej jezioro. Nad jeziorem łowienie tylko z brzegu (zdaje sobię sprawę, że tutaj już musi być dłuższy kij). Na rzece łowię tylko obrotówkami rozmiaru 1,2 rzadko 3. Zazwyczaj są to obrotówki Dam Effzett, standardowe do 6 g. Już wybrałem kij i kołowrotek. Zbytnio nie mogę się zdecydować na ten ciężar. Dlatego chciałbym zapytać właśnie kogoś kto się zna dużo lepiej, bo ja od tego czytania i analizowania zgłupiałem. 

Kij : Effzett - MicroFlex 2.10m / 2-10g 2sec (na początku chciałem kupić 3-15g).

Kołowrotek DAM QUICK 5 2000 FD 7+1BB.