Jump to content

Problem z Mistrall 5-15g

Recommended Posts

Witam, posiadam wędke "navigator spin mistrall 5-15g" , jest taki problem w tym źe, gdy zarzucam lekkimi przynętami typu wobler czy zestaw z bocznym trokiem (na okonia) leci na bardzo małą odległość lub, gdy zwijam z cięźszymi przynętami przynęta idzie po samym dnie z zachacza o różne korzenie czy inne śmieci, nie daje poprawy nawet, gdy podnoszę wędke na duźą wysokość,dodam że posiadam żyłkę spin 0,28mm/9.30kg, nie wiem czego to jest wina, jestem początkującym wędkarzem :) chciałbym się dowiedzieć czy mogę na to coś poradzić , proszę o odpowiedź i podrawiam.

Witam, zacznijmy od tego jakiego kołowrotka używasz i jak długie wędzisko posiadasz ? 

Po drugie grubość żyłki 0,28 dość solidna średnica, zdecydowanie za gruba na okonia. 

Polecam zacząć od zmiany żyłki na 0,18 ewentualnie do 0,25 (Dobrej Marki)  

Napisz dokładnie o jakie ciężkie przynęty ci chodzi, o jakich gramaturach piszemy oraz dlaczego tak dużo ? ;) 

Osobiście, czysto subiektywnie, Twój problem rozwiązałbym następująco.

Na jednej szpuli do "zboczka" i ogólnie przynęt 5-10g żyłka 0,14-0,16.

Na drugiej szpuli do przynęt 10-15g żyłka 0,22.

Wędzisko nie jest sprzętem do połowu okazów a cw wskazuje na ryby do 5kg a i to raczej będzie wymagało nie lada umiejętności i bardzo dobrze ustawionego hamulca w kołowrotku.

Obie żyłki powinny być miękkie i lekko sztywne. Taka koncepcja powinna Ci pozwolić na podwojenie odległości rzutu. A co do przynęt trałujących dno, to może być z powodu iż są głęboko schodzące lub mała głębokość łowiska. W takim przypadku rozwiązaniem mógłby być wybór przynęt pływających lub spowolnienie ściągania.

gdy zarzucam lekkimi przynętami typu wobler czy zestaw z bocznym trokiem (na okonia) leci na bardzo małą odległość

posiadam żyłkę spin 0,28mm/9.30kg

Tak jak koledzy już napisali musisz użyć cieńszych żyłek. 0,27-028mm używałem, ale przy połowie szczupaków na bardzo duże woblery :)