Jump to content

Kij na szczupaka i okonia ;) do 2000 zł

Recommended Posts

Hej , 

aktualnie łowie team dragonem Wobbler 245 14-35cw na moim jeziorze jest tylko okoń i szczupak ( 30-60 cm) i raz do roku złowi się okaz do 1 metra :). (tylko z łodzi)

Wiem, że nie da się pogodzić wędki szczupakowo okoniowej ale jednak chciałbym wybrać coś pośredniego. Jestem amatorem, który łowi ok 2 lat i nie znam się za bardzo na kijach ;)

Głównie łowię na blachy 3ki -4-ki , woblery 10-20g jezioro jest bardzo płytknie i nie mogę sobie pozwolić na coś cięższego bo od razu łapię chaszcze.

Na aktualnym kiju bardzo fajnie czuje szczupaki 60cm za to okonia nawet większego wcale i tu jest problem.

Łowiłem 

Od zimy zastanawiałem się nad kijem hm-x express 7-30cw ale czytam dużo dobrych opinni o Fenwickach czy st. Croix czy może jakaś inną firmę polecicie ? 

Szukam już czegoś z górnej półki. Proszę doradźcie mi coś.

Edited by prokennycool

Na aktualnym kiju bardzo fajnie czuje szczupaki 60cm za to okonia nawet większego wcale i tu jest problem.

I właśnie samemu sobie odpowiedziałeś, że nie da się pogodzić tych dwóch ryb, jednym kijem. Jest jeden, jedyny wyjątek - okoń musi brać bardzo agresywnie. Tak się jednak składa, że takich dni w roku jest zaledwie kilka i nie koniecznie jesteśmy wtedy nad wodą. Nie darmo mówi się, że okonie się dłubie. Że połowy okoni, to istna dłubanka. Ale do tego trzeba mieć odpowiedni, super czuły sprzęt. Za 2 patyki, można już się zaopatrzyć w odpowiednie specjalistyczne... 2 patyki. ;)

ale chodzi o to że nie okoniu mi nie zależy ;) jednak jakoś chciałbym go poczuć na tym kiju a nie ciagnać jak psa za łeb np na trolingu . Mój ojciec ma dragona 2,6 cw mniejszy coś ok 10-25 i lepiej czuć okonią a w zasadzie szczupaka też . 

Widać na tych wodach co łowimy cw im mniejszy tym lepiej :P 

Widać na tych wodach co łowimy cw im mniejszy tym lepiej   :P