Jump to content

Pomoc przy spinningu...

Recommended Posts

Witam wędkarze! :)

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że dobrze szukając pewnie wiele bym znalazł na ten temat, ale jednak wole opisać wszystko po swojemu i zaczekać na odpowiedź. Jestem początkującym wędkarzem spinning'owym, a przy spławiku jestem zwolennikiem lekkich zestawów i to chciałbym również zastosować podczas wędkowania spinning'owego.

Potrzebuję informacji odnośnie mojego sprzętu, przynęt oraz węzłów itp.

Przejdźmy do sedna:

- Kij ( dostałem w prezencie, więc nie chciałbym kupować nowego jeśli to nie jest konieczne ) :

Mikado Diplodocus DINO Spin 240cm 2-częsciowy do 35g

- Kołowrotek ( ten już zakupiłem sam, sugerując się opinią kilku osób ) :

Jaxon ARSEN XTA 100

Żyłka nawinięta na szpulę o rozmiarze 16 już nie pamiętam jakiego producenta. Do tego krętlik, stalka i guma. Wszystko to jakoś wygląda i jakoś pracuje, ale biorąc pod uwagę to, iż jestem amatorem spinning'u, chciałbym od Was przeczytać kilka opinii odnośnie skomponowania chociaż w najmniejszym stopniu efektywnego zestawu.

Potrzebuję następujących informacji:

jeśli stosować przypony, to jakie?

jakich krętlików używać?

jakie stosować węzły żyłki głównej do krętlika i pozostałe?

jak w najprostszy sposób manewrować przynętami (mam na myśli konstrukcję przyponu, czyli demontaż jednej i montaż drugiej przynęty w szybki sposó B)

no i oczywiście jakie przynęty polecacie i na jakie one są wody (chcę podkreślić, że przeważnie będę wędkował nad rzeką)