Jump to content

Zestaw do wolnego opadu

Ebola Zair
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem raczej początkującym wędkarzem, ale staram się podchodzić do tego hobby najlepiej jak umiem. I napotkałem pewien problem. Dużo łowię na odległościówk, często na 30 i więcej metrach. Zauważyłem, że najwięcej brań mam w czasie, kiedy przynęta opada do dna mojego łowiska. Kiedy już opadnie, to ryby nie są zainteresowane moją przynęta. I tu moje pytanie do was- jak skonstruować zestaw do opadu w łowieniu odległościowym? Musi on być wystarczająco ciężki by doleciał w wybrane miejsce, i jednocześnie tak zrobiony by nie opadał zbyt szybko nad dno...Ma ktoś na to jakiś sprawdzony sposób?

Myślę, że to kwestia rozmieszczenia śrucin, musisz je rozsunąć na przestrzeni powiedzmy pół metra, co spowoduje, że zestaw będzie wolniej opadał. Niestety, to może powodować splątania.

Nie zgodzę się z tym, że rozsunięcie śrucin powoduje splątania, bo właśnie ono zabezpiecza zestaw przed splątaniami jak jedna śrucina jest około 10 cm od drugiej.Właśnie zestawy odległościowe tak sie wiąże, że śruciny czepiamy w odstępach.

Edited by Nicco Puccini
Ortografia

Hmmm dwie odpowiedzi nieco się od siebie różniące... Myślę, że wybiorę się na ryby i sprawdzę jak to jest naprawdę.

A czy będzie jakaś różnica jeśli umieszczę obciążenie powiedzmy w 3-4 miejscach po kilka śrucin od przyponu w górę w równych odstępach a jeśli umieszczę każdą śrucinę z osobna w równych odstępach od siebie?

Mam nadzieję, że nie brzmi to zbyt głupio i skomplikowanie i domyślicie się co mam na myśli.

Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi.

Może jakoś inaczej układam napisane wyżej literki, ale moim skromnym zdaniem radzimy z Przemq20 tak sam, tylko konkluzje mamy różne. Fakt, że tak właśnie się wiąże się zestawy odległościowe, a moja uwaga brzmiała, że może powodować splątania, ale nie jest to pewnikiem.