Jump to content

Zestaw na Klenia [amator]

Recommended Posts

Witam mam parę pytań odnośnie sprzętu/zestawu na klenia rzeka ODRA ,  posiadam wędkę Konger Sentry Spin 5-28g 265cm oraz żyłkę Momoi 0,20 kołowrotek mały 1500 , czy zmuszony jestem zmienić kij oraz żyłkę aby dostosować spinning pod klenia ? Oraz proszę o poradę jakie smużaki oraz woblerki są dobre łowne na klenia na Odrę .

Edited by RONINN

Moim zdaniem do połowu kleni najodpowiedniejsze byłoby wędzisko w zakresie c.w. od 2-13g do 3-18g. Żyłka jest OK, natomiast kołowrotek wybrałbym raczej 2000-3000.

Z przynęt radziłbym Ci Magic Fish Frog 4cm, ale trzeba ją przezbroić w pojedynczy hak umieszczony w sposób wypróbowany i podpowiedziany przez kolegę Sayonara z innego forum:

image.png.0885b6442bf8fceddf4817dbbdfa3682.pngimage.png.6892682023cdb4210ad81ad766b1f499.png

Zaznaczam, że nie mam dużego doświadczenia z kleniami i nie łowiłem w Odrze, więc mogę się mylić. Na Forum są specjaliści od łowienia kleni, może lepiej Ci doradzą.

Edited by Alexspin

• 2 months later...

Żyłka będzie ok chociaż 0,16-0,18mm nie zaszkodzi. Natomiast kij o trochę zbyt dużym c.w. do 15 g będzie ok akcja medium, med-slow a nawet slow.

Znajomy używa na Wiśle wędki Flash XC40P Slow Lure 8 i jest zadowolony. W odrzańskich warunkach też się sprawdzi. Jej dodatkową zaletą jest długość co przyda się na przelanych główkach.

https://sprzetdragon.pl/Wedka-Dragon-Flash-2-90-m-0-5-8-g-Slow-Lure-8

On 6/21/2019 at 8:13 AM, Alexspin said:

Z przynęt radziłbym Ci Magic Fish Frog 4cm, ale trzeba ją przezbroić w pojedynczy hak umieszczony w sposób wypróbowany i podpowiedziany przez kolegę Sayonara z innego forum:

Identyczne żaby można kupić na Aliexpress za 1/3 ceny. Miałem okazję porównać jedne do drugich. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?

Mam żaby z Ali i mogę wysłać kilka zdjęć i podać namiary na sprawdzonego dostawcę. Podobnie z innymi gumami.