SurQuan Posted February 23, 2020 Report Share Posted February 23, 2020 Witam, na prośbe kolegi, chciałbym zaciągnać waszej opini odnosnie prototypu łodzi. Długość - 4.5m Szerokość - 2.2m Wysokość w kabinie - 185 cm Okno otwierane, do dziobu, zeby mozna było uruchomić kotwicę z kabiny Kotwica na rolce, knaga dostępna z okna, żeby nie wychodzić na pokład dziobowy Kokpit rufowy 2m na 2m, pozwala na postawienie 2 foteli, siedzisk Kabina z dwoma fotelami, ktore się demontuje, wtedy mamy dwa miejsca do spania po rozłozeniu materacy. Stanowisko steowania moze byc zewnetrzne, czyli rumpel na silniku, badź zewnetrzne z kołem sterowym w kabinie. Silnik na małe akweny 8kw, na rzeki i wieksze jeziora do 20kw. Proszę o opinie i ewentualnie co mozna w niej zmienic. Z gory dziekuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
jungu Posted February 23, 2020 Report Share Posted February 23, 2020 Fajnie to wygląda. Z moich obserwacji zmieniłbym kształt kabiny, robiąc szybę od samej części dziobowej, przez co zyskało by się troche miejsca wewnątrz (zabudowałbym to tak jak jest na rzucie bocznym z otwartą czołową szybą). Na dachu zamontowałbym jakąś markizę żeby w razie deszczu nie cisnąć się w kabinie. Zastanawiam się też czy nie dało by się zrobić całej kabiny ściąganej choc to tylko dodatek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docio Posted February 23, 2020 Report Share Posted February 23, 2020 Z tego taki prototyp jak ze mnie baletnica. Nadbudówka może być wedle całkowitej fantazji użytkownika, najważniejsza jest skorupa, która musi mieć atest. Jak będzie skorupa to będzie wyporność, a wtedy dopiero można planować obciążenie w formie nadbudówki i ilości osób oraz potrzebnego obowiązkowego wyposażenia. Skorupa ze zdjęcia ma potężną wyporność skoro tak wielki silnik nie robi na niej wrażenia, nawet nie przysiadła na wodzie. Normalnie z dostępnych na rynku połowa rufy poszłaby do dołu a jak by jeszcze obciążył ją sternik... Same nadbudówki to laminat i rzadko się zdarza aby ważył ponad 100 kg, za to skorupa może ważyć i pół tony. Jak się weźmie całość podliczy, to kolejnym krokiem jest dobór przyczepki i pojazdu, który to wszystko bezpiecznie pociągnie. Nie mówię, że to nierealne ale to łódź nie do przewożenia lecz do przewiezienia i cumowania na stałe. A kabinówek w necie od metra, więc jak pisałem na początku, prototyp to złe słowo. Odpowiedniejsze byłoby projekt, ale jak widać taki już istnieje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now