Jump to content
SurQuan

łódź wędkarska. PROTOTYP

Recommended Posts

Witam, na prośbe kolegi, chciałbym zaciągnać waszej opini odnosnie prototypu łodzi. 

Długość - 4.5m 

Szerokość - 2.2m 

Wysokość w kabinie - 185 cm

Okno otwierane, do dziobu, zeby mozna było uruchomić kotwicę z kabiny

Kotwica na rolce, knaga dostępna z okna, żeby nie wychodzić na pokład dziobowy

Kokpit rufowy 2m na 2m, pozwala na postawienie 2 foteli, siedzisk

Kabina z dwoma fotelami, ktore się demontuje, wtedy mamy dwa miejsca do spania po rozłozeniu materacy.

Stanowisko steowania moze byc zewnetrzne, czyli rumpel na silniku, badź zewnetrzne z kołem sterowym w kabinie.

Silnik na małe akweny 8kw, na rzeki i wieksze jeziora do 20kw. 

Proszę o opinie i ewentualnie co mozna w niej zmienic. Z gory dziekuję 

Angler woda 1.jpg

ANGLER 450  woda.jpg

ANGLER 450 gotowiec.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie to wygląda. Z moich obserwacji zmieniłbym kształt kabiny, robiąc szybę od samej części dziobowej, przez co zyskało by się troche miejsca wewnątrz (zabudowałbym to tak jak jest na rzucie bocznym z otwartą czołową szybą). Na dachu zamontowałbym jakąś markizę żeby w razie deszczu nie cisnąć się w kabinie. Zastanawiam się też czy nie dało by się zrobić całej kabiny ściąganej choc to tylko dodatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego taki prototyp jak ze mnie baletnica. Nadbudówka może być wedle całkowitej fantazji użytkownika, najważniejsza jest skorupa, która musi mieć atest. Jak będzie skorupa to będzie wyporność, a wtedy dopiero można planować obciążenie w formie nadbudówki i ilości osób oraz potrzebnego obowiązkowego wyposażenia.

Skorupa ze zdjęcia ma potężną wyporność skoro tak wielki silnik nie robi na niej wrażenia, nawet nie przysiadła na wodzie. Normalnie z dostępnych na rynku połowa rufy poszłaby do dołu a jak by jeszcze obciążył ją sternik... Same nadbudówki to laminat i rzadko się zdarza aby ważył ponad 100 kg, za to skorupa może ważyć i pół tony. Jak się weźmie całość podliczy, to kolejnym krokiem jest dobór przyczepki i pojazdu, który to wszystko bezpiecznie pociągnie.

Nie mówię, że to nierealne ale  to łódź nie do przewożenia lecz do przewiezienia i cumowania na stałe. A kabinówek w necie od metra, więc jak pisałem na początku, prototyp to złe słowo. Odpowiedniejsze byłoby projekt, ale jak widać taki już istnieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×