Jump to content

Początkujący wędkarz i pytania /poradniki

Recommended Posts

Cześć jestem tu i ogólnie w wędkarstwie nowy. 

Od prawie roku oglądam filmy na YouTube czy discovery o wędkarstwie i wkońcu postanowiłem sam spróbować swojich sił! 

Jako pierwszy krok w tej przygodzie wybrałem że chce spróbować spinningu. Ze względu że nie mam pojęcia czy mi to podejdzie czy szybko z tego zrezygnuje kupiłem tani zestaw w internecie odrazu z przynętami. Poniżej zdjęcia zestawu. 

Gdy Wędka przyszła zaczołem przeszukiwać to polskie to angielskie porady co do łowienie i to jest piez pogrzebany! Jestem totalnie zielony! Nie mam pojęcia jak przepuścić żyłkę, czy "przynęta" jest przywiązana do wędki? Czy kołowrotek zawsze musi być na lewą rękę? Od czego zacząć? 

Tak więc może znajdzie się ktoś kto odpowie na moje pytania lub ma też jakiś link do poradnika?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i jak najmniejszy "lincz"

IMG_20200604_171214.jpg

IMG_20200604_171420.jpg

IMG_20200604_171420.jpg

IMG_20200604_171214.jpg

Dobrze zacznijmy od początku, ile dałeś za ten zestaw? i teraz tak, ja jako też laik w spinningu używam żyłki 0,20 (ona ma do 10kg) potem do tej żyłki daję przepon stalowy (w sklepie powiesz stalka i będą ogarniać) do tej stalki przyczepiasz gumy na główkach jigowych (tu pytanie ile wyrzutu wytrzyma twoja wędka), możesz także przyczepić blachę bądź woblerka.