Jump to content

Co myślicie o łodzi aluminiowej Himera ? ?


Marlo Kowalski
 Share

Recommended Posts

Witam, ostatnio znajomy kupił łódkę aluminiową Himera V-380 i bardzo chwalił.
Zastanawiam się czy jak na taką łódź aluminiową to czy cena jest w porządku, bo wersja standard kosztuje 12999zł.
Ogólnie łódka jest dość lekka(ok90kg) więc nawet niosąc we dwóch to jest tylko 45kg na osobę. Kumpel mówił że bardzo zwrotna i ładnie wprowadza się w ślizg. Łódka pod silnik spalinowy jak i elektryczny.
Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę kupując taką łódkę ?
Link do strony łodzi: https://himera.pl/

Link to comment
Share on other sites

A na co zwracałeś uwagę oglądając łódki z laminatu i na co zwracałeś uwagę oglądając łódki drewniane robione przez szkutników?

Jeśli to nie jest kolejna beznadziejna reklama to lepiej zacznij czytać i oglądać na YT poradniki o pływaniu łodziami wiosłowymi i motorowymi.

Link to comment
Share on other sites

W żadnym wypadku nie chcę robić żadnej reklamy. Po prostu nie miałem styczności z łódką aluminiową. Szukałem informacji na innych forach i już wiem co nie co na ten temat. Jedynie co mnie jeszcze zatrzymuje przed kupnem to cena, czy to jest warte takich pieniędzy. Szukałem w internecie też innych firm niż Himera, np Tangiri czy Skylla, ale tam ceny są dosyć wygórowane, może to też przez to że mają już wyrobioną dobrą opinię i mogą sobie na to pozwolić. Chodzi mi o dosyć prostą łódkę pod silnik spalinowy.

Sorki, że to zabrzmiało jak reklama, nie miałem tego na celu. Poszukam też informacji na YT. W każdym razie dziękuję za odpowiedź :)

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Marlo Kowalski napisał:

W żadnym wypadku nie chcę robić żadnej reklamy. Po prostu nie miałem styczności z łódką aluminiową.

Pod względem bezpieczeństwa (na wodach śródlądowych), łodzie aluminiowe niczym nie różnią się od innych łodzi, więc ocena jest wręcz banalnie prosta o ile producent podaje wyposażenie i dane techniczne. W tym miejscu warto zaznaczyć, że nasze krajowe certyfikaty bezpieczeństwa są o wiele bardziej rygorystyczne od certyfikatów innych państw gdzie odpowiedzialność za bezpieczeństwo spada całkowicie na posiadacza.

Zwracaj uwagę na komory wypornościowe o ile nie chcesz ewentualnie szukać łodzi na dnie zbiornika a także na ewentualny napęd gdy zawiedzie silnik z powodu awarii lub wyczerpania energii. Napęd ten to wiosła lub pagaje i nie ma wątpliwości, że wiosła są o wiele wygodniejsze. Elementem, który wskazuje na możliwość zabrania wioseł to gniazda dulek na burtach, których w łodziach typowo motorowych po prostu nie ma.

Dalsze elementy to masa własna, szerokość i kształt dna (nie chodzi o podłogę), który podpowiada o stabilności łodzi i swobodzie poruszania się po niej aby po wstaniu z ławki lub krzesła od razu nie zrobić "zwrotu przez kil".

Jeśli nie można samemu sprawdzić łodzi to wskazane jest oglądanie wszelkich filmików z pływania taką łodzią i zwracanie uwagi na szczegóły oraz rozmieszczenie pasażerów. Zdjęcia mogą wprowadzać w błąd gdyż mogą być potraktowane edytorem graficznym.

Aha. Opinie o łodziach, na różnych forach, nie trzeba od razu traktować jako wprowadzające w błąd ale rzadko kiedy przy takim opisie autor podaje sposób połowu, styl pływania, jak się w takiej łodzi zachowuje i jaką ma wagę, która w odniesieniu do kształtu dna, masy łodzi i jej wyporności może nam sugerować jej stabilność.

W swoim życiu miałem możliwość poruszania się łodziami z wiosłem pychowym, po których mogłem poruszać się pewnie i bezpiecznie a także takimi, które na sam mój widok już się wywracały. Były też łodzie ze "środka bezpieczeństwa", które zachowywały się stabilnie o ile siedziałem na środku ławki i pod żadnym pozorem nie wstawałem. One też są zdyskwalifikowane przeze mnie a zdecydował o tym kształt dna.

Edited by Docio
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 3.09.2021 o 08:39, Docio napisał:

1. Pod względem bezpieczeństwa (na wodach śródlądowych), łodzie aluminiowe niczym nie różnią się od innych łodzi, więc ocena jest wręcz banalnie prosta o ile producent podaje wyposażenie i dane techniczne. 

2. Zwracaj uwagę na komory wypornościowe ...

1. Pytanie było konkretnie o łódź aluminiową. Bezpieczeństwo to jedno, ale jest jeszcze trwałość. Przydzwonienie w kamień łodzią z laminatu może skutkować jej uszkodzeniem, nawet niegroźnym na pierwszy rzut oka...

... 2 które w konsekwencji może spowodować, że woda zacznie wnikać między komory.

Podaj jakiś model aluminiowej łodzi z komorami wypornościowymi (dwupłaszczowa?)

 

Edited by HaDe
Link to comment
Share on other sites

HaDe znów układasz post aby Tobie pasowało a nie zgodnie z prawdą. Zaczyna to być trochę męczące.

Ad1. Nie, pytanie brzmiało:

W dniu 29.08.2021 o 16:04, Marlo Kowalski napisał:

Ogólnie łódka jest dość lekka(ok90kg) więc nawet niosąc we dwóch to jest tylko 45kg na osobę. Kumpel mówił że bardzo zwrotna i ładnie wprowadza się w ślizg. Łódka pod silnik spalinowy jak i elektryczny.
Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę kupując taką łódkę ?

Łodzie typowo motorowe z laminatu są ponadprzeciętnie bezpieczne i ważą od 300 kg w górę. Tak więc, prędkość, masa, kamień...mam nadzieję, że potrafisz skojarzyć zależność. Łodzie alu też nie są pancerne a sieć jest pełna zdjęć wraków. Wszystko zależy od konstrukcji i wzmocnień na dnie wszelkich łodzi.

Ad2. Nie mam, niestety, pojęcia o jakie komory Ci chodzi, pomiędzy które ma wnikać woda po uszkodzeniu dna. Do komory wypornościowej rozumiem ale jakoś nie kojarzę łodzi aby posiadała dwie komory obok siebie tak aby woda wnikała pomiędzy nie.

Najczęściej są dwie komory na dziobie i rufie. Może być ich więcej, na środku zamiast ławki i burtach. Wszystko zależy od konstrukcji.

Podać jakiś model, hmmmm. A klikałeś w link z pierwszego postu autora? Chyba nie bo jak wół jest tam napisane:

"Łódź w stylu V. Burty oraz podłoga wzmocnione wspawanymi profilami. Relingi boczne zabezpieczające pasażerów. Łódź wypełniona pianką wypornościową".

Na zdjęciach widać dwie komory, na dziobie i środkowa ławka. Niestety nie wiem czy bakista na tylnej ławce jest szczelna.

Współczesne łodzie alu wprowadziły nieco inne rozwiązanie komór wypornościowych. Bakisty umieszczone w wielu miejscach łodzi posiadają szczelne hermetyczne zamknięcia. Komory takie określane są jako otwarte i spełniają swoje zadanie o ile się nie naświni na zamknięciu oraz prowadzi konserwacje zabezpieczające uszczelnienie gumowe, czyli wazelinka lub inne środki. Zupełnie jak uszczelki drzwi w samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...