Jump to content

Zestaw spiningowy, jeziora i morze w Norwegii.

Recommended Posts

Witam wszystkich :)

Szukam kija i kołowrotka (łącznie) do 300 zł, do tego wszelakich akcesorii w możliwie niskiej cenie. W przyszłym roku w wakacje będę jechał na 2 tygodnie do Norwegii i chciałbym tam połowić. Niestety nie znam się na tyle, żeby samemu dobrać odpowiedni sprzęt. Myśle, że po pierwsze nie będę tam łowił z łódki, jedynie z brzegu w wodzie słonej jak i słodkiej. Oprócz tej Norwegii chciałem tutaj trochę połowić na stawach/jeziorach, ale myśle, że zestaw na Norwegie spełni chyba spokojnie moje oczekiwania na tutejszych wodach. Najważniejsze dla mnie to kij i kołowrotek, ale jeśli ktoś tam łowił i chciałby się podzielić informacjami na ten temat, to prosiłbym o rade co do reszty wyposażenia.

Jak pisałem jestem początkującym i byłbym wdzięczny za pomoc. :)

Edited by Płotka

Nadal nie da się połączyć spinningu jeziorowo-rzecznego ze spinningiem morskim, do tego w Norwegii...

Tym bardziej, że budżet jakim dysponujesz jest dość skromy.

Edited by Alexspin

Nie bierz zbyt ciężkiego sprzętu.

To był mój pierwszy błąd przy wędkowaniu w Norwegii.

Skoro jeziora to wystarczy średnio lekki spinning, na fiordy też się nada.

Zaopatrz się przede wszystkim w pilkery, waga zależy od tego na jakiej głębokości będziesz łowić.

Często w zupełności wystarczą 60-80g.

Weź ze sobą zestawy makrelowe, jakieś przywieszki, gumki typowo szczupacze, główki jigowe.

Jeśli wolisz to blachy od 15g minimum.

Trudno domyśleć się w jakich warunkach, na jakich głębokościach będziesz łowić i jakie ryby?

Jeśli flądry z pomostu to najzwyklejsze ciężarki gruntowe i haczyki z długim trzonkiem.

To długi temat a mimo wszystko tam też są sklepy...

Jeziora w zasadzie prywatne, trzeba wykupić licencję, często można ją kupić w pobliskim sklepie lub na stacji benzynowej.

Andrzeju, troszkę chyba źle zrozumiałeś, @Płotka napisał