Jump to content

Szczytówki do federa


1papilion9
 Share

Recommended Posts

Mój znajomy ostatnio nadepnął na szczytówke swojego federka i złamał przelotke. Szukając nowej nie był w stanie dokupić bo okazało się że średnica to 3.3. Są 3.2 i 3.5 nigdzie nie może dostać odpowiedniej. Wiecie może czy o takiej średnicy są wogóle w sprzedaży?

Link to comment
Share on other sites

A jak Wy żeście to mierzyli? Przecież wewnątrz to stożek jest. Mam rozumieć, że to było sprawdzane organoleptycznie? Że, 3,2 mm się wcale nie zakleszcza? A 3,5 mm wcale nie wchodzi? Co to za kij? Skoro sama przelotka, to może ją wymienić?

Link to comment
Share on other sites


a 3.5 prawie wcale nie wchodzi

 

"Prawie" robi wielką różnicę... Sprecyzuj - wchodzi do jakiegoś momentu czy wcale nie wchodzi? A jeśli nawet jest o 0,15 mm za gruba, to co można z tym zrobić? Czekać do us.. aż ewentualnie w odległej przyszłości pojawi się taka w sklepie, czy skrobnąć lekuchno papierkiem ściernym i dopasować sobie samemu? ;)

Link to comment
Share on other sites

"Prawie" robi wielką różnicę... Sprecyzuj - wchodzi do jakiegoś momentu czy wcale nie wchodzi? A jeśli nawet jest o 0,15 mm za gruba, to co można z tym zrobić? Czekać do us.. aż ewentualnie w odległej przyszłości pojawi się taka w sklepie, czy skrobnąć lekuchno papierkiem ściernym i dopasować sobie samemu? ;)

Wcale nie wchodzi.

Wedka ma z pół roku to gniazdo chyba ok powinno być. Przelotki nie da się chyba wymienić jest zalana klejem i warstwą lakieru

Edited by 1papilion9
Link to comment
Share on other sites

No to nożyk wstępnie, później papier ścierny. Od strony stopki oczywiście. Obierasz jak starą cebulę. Omotka z dobrej nici syntetycznej. od biedy może być i ta z WP, khaki. Lakierujesz czym tam masz. Nowe i idealne to nie będzie - ale co z tego? Ma działać. I będzie działać.

Link to comment
Share on other sites

Zadzwoń do serwisu powinni mieć, szczególnie że kijek jak piszesz prawie nowy. Wydaję mi się że sprzedadzą, choć nie obiecuję nie wiem jak to u nich wygląda :) A złamana została przelotka jako przelotka ? Czy sam wkład ? Ze szlifowaniem na inne wymiary gubieniem ''mm'' dałbym sobie spokój.

Edited by RybakONB
Link to comment
Share on other sites

Zadzwoń do serwisu powinni mieć, szczególnie że kijek jak piszesz prawie nowy. Wydaję mi się że sprzedadzą, choć nie obiecuję nie wiem jak to u nich wygląda :) A złamana została przelotka jako przelotka ? Czy sam wkład ? Ze szlifowaniem na inne wymiary gubieniem ''mm'' dałbym sobie spokój.

Zgadzam się, serwis lub dystrybutor. Ze szlifowaniem może być różnie. Większość szczytówek do feedera jest złożona z luźnych włókien powleczonych lakierem aby trzymać je w kupie. Dopiero potem jest lakier zewnętrzny i przelotki a szlifowanie niszczy ten pierwszy lakier i końcówka najzwyczajniej się rozwarstwia. Łączone w objętości są tylko najmocniejsze szczytówki węglowe o minimalnym ugięciu, u reszty, jak pisałem, włókna wewnątrz są luźne aby mogły pracować przy ugięciu 140° inaczej pękałyby jak zapałki.

Link to comment
Share on other sites

Ekhem...ktoś tu pierdzi, tylko nie wie o czym?

Nie bądź aż tak bardzo samokrytyczny... Wybaczamy... ;)

 

Ok spróbujemy

Niech Cię ręka Boska broni, posłuchaj wątpliwości @RybakONB-a i rady @Docia.

Edited by Alexspin
Link to comment
Share on other sites

No to nie wiem jakie Ty tam masz feedery. Przy 60 stopniach każdy normalny obciąża już blank. No ale ty masz taki, co do 140 obciąża szytówkę. Widocznie Wisła...

Znam Twoją niechęć do przyjmowania rzeczy oczywistych. ;) Jednak jak następnym razem będziesz na rybach z feederem, to tuż przed podebraniem kolejnego leszcza spójrz w górę na szczytówkę i oceń ile się ona wygina.

Link to comment
Share on other sites

Nowym pojęciem byłoby: wykorzystanie zjawisk kinetyki statycznej w aspekcie dużych obciążeń dla elementów o strukturze niejednorodnej.

Ktoś wie czego to dotyczy a co jest naprawdę ściśle związane z tematem? :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli twierdzisz, że wymiana przelotki przez naruszenie struktury lakieru jest niszczącą metodą. Zbychu, ja Ci powiem tak: więcej nad wodą, mniej teorii. Mi rozumiesz zakłóca pracę kinetyczną kawałek jakiegoś gówna, co wlazło w podeszwę, między bieżnik. Ale idę tak rozumisz kilka kilometrów. Aż mnie to gówno wkurwi. To go se wywalę. No takie epopeje nad ratowaniem szczytówki do feederka to tylko tu. 

 

Autor - nie poprawiaj Chińczyków, oni wszystko dokładnie obliczyli. Musisz kupić nową, sam nic nie kombinuj...

Link to comment
Share on other sites


Czyli twierdzisz, że wymiana przelotki przez naruszenie struktury lakieru jest niszczącą metodą

Nic takiego nie napisałem. Kolejna Twoja konfabulacja teraz włącznie z osobistą wycieczką oceniającą moje pobyty nad wodą, mająca na celu jedynie umniejszenie wcześniejszej porady, czyli podważenie tego co napisałem.

W świetle innych wypowiedzi, w różnych wątkach wobec innych użytkowników, gratuluję konsekwencji.

Link to comment
Share on other sites

Stary, powiem Ci wprost. Jedno forum zabiłeś. Teraz drugie zabijesz. I zawsze będziesz święty (śfietny). Czego Ci z całego serca życzę, aczkolwiek droga daleka i bardzo pokrętna. Śmiałbym rzecz, że dla ciebie nieosiągalna.

W świetle innych wypowiedzi mam Twoje głęboko gdzieś. Ale, że szacunek jakiś mam, powiem tak: jak zwykle masz rację. Wtedy będziesz kontent.

Edited by quartz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...