Jump to content

Recommended Posts

Witajcie,

Zastanawiam się nad kupnem nowego kołowrotka. Jestem początkującym spinningistą. Posiadam kij Konger Tiger Cross Maxx 2,7 i obecnie używam kołowrotka Dragon Elite Pro RD30. Ale zastanawiam się nad kręciołem z przednim hamulcem. Ale mam ograniczony budżet i szukam czegoś niedrogiego do 100-150 zł. I czy w ogóle jest sens wymieniać w tym momencie kiedy się dopiero uczę?

Tani i jak na razie niezawodny po trzech latach użytkowania, kołowrotek Cormoran iCOR 6PiF 3000. Świetnie współpracuje ze spinem 270/5-20g. Stosuję na nim żyłki 0,18 i 0,22mm. Równo nawija żyłkę, hamulec działa płynnie. Przy zastosowaniu do mocniejszego spina, można spokojnie nawinąć żyłkę 0,25mm, a nawet 0,30mm, co zresztą przewiduje producent w opisie na szpuli. Kołowrotek kupiony w Niemczech za marne 24 euro. W Polsce można go kupić coś około stówki. Dokładnie ten kołowrotek jest w moim avatarze, tyle tylko że akurat jest założona zapasowa szpula grafitowa. Lepiej prezentuje się z metalową szpulą ze "złotymi" wstawkami.

Edited by Ozet

Witajcie,

Zastanawiam się nad kupnem nowego kołowrotka. Jestem początkującym spinningistą. Posiadam kij Konger Tiger Cross Maxx 2,7 i obecnie używam kołowrotka Dragon Elite Pro RD30. Ale zastanawiam się nad kręciołem z przednim hamulcem. Ale mam ograniczony budżet i szukam czegoś niedrogiego do 100-150 zł. I czy w ogóle jest sens wymieniać w tym momencie kiedy się dopiero uczę?

Majke(L), przyjrzyj się bardzo dobrze propozycji Zbyszka. Ewentualnie jeśli jesteś zadowolony z z Dragona Elite Pro Rd30 z tylnym hamulcem to, może zastanów się nad takim samy tylko, że z przednim?

I czy w ogóle jest sens wymieniać w tym momencie kiedy się dopiero uczę?

Po co? Zepsuł Ci się ten, na którym się uczysz rzemiosła? Jeśli jest w pełni sprawny, to chyba lepiej pomyśleć o przyponach wolframowych, przynętach, ew. plecionce lub innych akcesoriach. Kup sobie to, czego masz braki i czego będziesz na początku tracił najwięcej. ;)