krayt Posted August 2, 2019 Report Share Posted August 2, 2019 Dzień dobry. Jestem świeżym wędkarzem, chciałbym sobie skompletować sprzęt pod lekki spławik na jezioro, pewnie max do 20m. W lokalnym sklepie wędkarskim polecono mi Mikado Excellence Match, ale tylko rozmiar 3,90m, a nie 4,20m, bo niby kiepsko pracuje. Tu na forum z tego co czytałem raczej polecacie dłuższe matchówki. Na YouTube na kanale Spławik i Grunt w filmach o łowieniu wagglerem też max 3,90m. Jak to w praktyce wygląda? Co będzie lepsze do nauki? A może zupełnie inna wędka? Nie mam żadnego doświadczenia, a chciałbym na pierwszą wędkę wybrać jak najlepszą (w podobnej cenie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docio Posted August 2, 2019 Report Share Posted August 2, 2019 Wędzisko match aby działało prawidłowo musi być dokładnie zestrojone w zestawie. Jako "świerzak" wątpię abyś dał sobie radę z zestawami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krayt Posted August 2, 2019 Author Report Share Posted August 2, 2019 (edited) Dzięki za odpowiedź i wiarę w moje chęci do nauki Wiem, że łatwe to nie jest, ale wszystko jest trudne zanim zacznie być łatwe. Rozumiem, że dla mnie jako "świeżaka" nie będzie różnicy jakiej długości wędkę kupię, bo nie zauważę różnicy - jeżeli byłby to jedyny powód wziąłbym dowolną. Jednak chciałbym wiedzieć czym się różni 3,90 od 4,20 podczas łowienia, czy tania 4,20 będzie wyczuwalnie gorsza od 3,90 dla łowiących od lat. Gdzieś się uczyć trzeba, osobiście nikogo z wiedzą nie znam, sklepy zachwalają to co akurat mają na stanie... Dlatego pytam na forum. Edited August 2, 2019 by krayt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jotes Posted August 2, 2019 Report Share Posted August 2, 2019 Kup 4,20 m - Tutaj więcej informacji. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...