Jump to content

Wybór Kija , porównanie

Recommended Posts

Cześć i czołem,

dotychczas łowiłem jedynie białoryb metoda na spławik i grunt. Chciałbym zacząć przygodę ze spinningem - jeśli chodzi o tę metodę jestem można powiedzieć zielony.

Było sporo wątków o pierwszy zestaw ; jednak nie znalazłem porównania ani opinii kijów jakie mam "na oku" , stąd prośba  -  może ktoś z tutejszych kolegów co miał dany Kij w ręku moze cos dodać od siebie / polecić lub ostrzec przed danym kijem? :)  Dodam jeszcze , że raczej zawsze będę łowił z brzegu, głównie jeziora, ale pewnie zdarzy mi się rzucic kijem gdzieś do WIsły (to dlatego że mieszkam w Toruniu i mam blisko , a podobno i Sandacza można wyciągnąć - co jest jak dla mnie mooooocnym wyzwaniem, z którym chcialbym sie predzej czy pozniej zmierzyć).

Wiem też, że nie ma uniwersalnych zestawów na wszystkie drapieżniki  jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - ale jak już mielibyście doradzić to który Kij byscie określili do zbliżonego do uniwersalnego tudzież kij który mialby posłużyć dłużej ; ale da sobie z nim rade również AMATOR /Nowicjusz? :D   Prawdopodobnie wiekszosc rybek jakie bede wyciagal to okonki i od czasu do czasu szczupak (daj Bóg) ; chodzi wiec o to , żeby bylo i wygodnie na okonia, ale tez zeby jakiś wymiarowy szczupak lub a noż widelec sandacz  (lub poprostu ciężki zaczep :D )   nie polamal kija.

KONGER STALLION ZANDER 259/5-28g     http://pleciona.pl/pl/p/KONGER-STALLION-ZANDER-259cm-5-28g/34336      pytanie dodatkowe - ludzie się rozpisuja że sie nadaje idealnie do JIGOWANIA ; czy inne kije sie nadaja mniej? czy tymze kijem inne metody wypadną z kolei gorzej . trudniej?  czy to nazewnictwo to poprostu chwyt marketingowy?

Shimano Catana  (wersja 2,40 lub 2,70  ;   odpowiednio CW 7-21   /   10-30 )  - tu pytanie, czy roznica między tymi cw to spora roznica w wytrzymalosci / pracy wedziska? czu przedział 10-30 to nie za grubo na poczatek? a moze wlasnie dobrze zeby nie zniszczyc sprzetu?