Jump to content

Recommended Posts

Witam,

Od pewnego czasu łowię metodą spławikową tylko mam problem z wyborem wędki oraz kołowrotka. 

*Łowię na prywatnych stawach wiec woda stojąca. Ryby ok. 3-6kg karp,jesiotr itp.

Wymagania wędki:

*2-3 częściowa

*3,6-3,9m

*najlepiej pod spławik klasyczny

Jestem Amatorem, ale coraz częściej chodzę z znajomymi połowić i stwierdziłem, że czas zakupić własny sprzęt. Wędkę chciałbym kupić w granicach 150-220zł, a kołowrotek coś ok 120zł. Jest to mój pierwszy zestaw, więc nie oczekuję cudów, ale też chciałbym jakąś lepszą propozycję od osób które się znają niż np. Jaxon.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś fajny mały sprawdzony spławik proszę o poradę.

Znalazłem np. takie coś: https://wedkuje.pl/sklep/p8865?variant=360cm+25g

Pozdrawiam.

Edited by Koob

W wodzie stojącej zdecydowanie lepszy będzie waggler. Będziesz mógł zatopić żyłkę i wiatr nie będzie znosił zestawu. Klasyczny spławik mocowany na stałe będzie dobry do bata ale taka wędka nie sprawdzi się na karpie i jesiotry.

Wędziska nie znam ale mniejsze cw będzie lepsze, dla siebie wybrałbym do 15g, max 20g

Michał dobrze radzi choć ja mam zupełnie inny pogląd na tę sprawę. :) 

Koob nie podał głębokości stawu, jednak karpie i jesiotry wskazują, że nie będzie on głęboki a to z kolei nie wyklucza spławika montowanego na stałe. Głębokość ok 2 m to około połowy długości wędziska, więc zarzucanie nie powinno stanowić problemu. Przy większym wietrze można zestaw przegruntować bez obaw o brania gdyż oba gatunki żerują na i w dnie, tym bardziej w stawie ubogim w pokarm, a ciężarek kotwiczny nie pozwoli przesuwać się zestawowi.