Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Jaxon Czy Robinson

Recommended Posts

Guest

Dzień dobry,

jestem początkującym wędkarzem. W tym i zarazem pierwszym sezonie łowiłem wyłącznie na spławik bolonką 5m jaxon zaffira z kołowrotkiem jaxon satori fr 400  i bat 6m również jaxon zaffira.

Słyszałem wiele złego na temat jaxona. Jednak jak dla mnie sprawował się bardzo dobrze. wyciągnąłem na swoją bolonkę z kręciołem jaxon 3 szt karpia ponad 40cm i amura 68cm. i oczywiście masę karasi z czego największy miał 34cm.

Chcę się zaopatrzeć w feedera 3.3m lub 3.6m. Słyszałem również wiele dobrego na temat feedera robinson stinger.

Dlatego właśnie chciałem zapytać was doświadczonych wędkarzy co sądzicie o tych 3 wędziskach:

- JAXON zaffira feeder 3.6m lub 3.3m

- ROBINSON stinger dł jak wyżej

- ROBINSON carbonic dł jak wyżej

Który z podanych kijów będzie najlepszy. Chodzi mi o opinie ale właśnie tylko jedna z tych trzech.

Dodam że będę łowił na rzece Nidzie i na małym jeziorku.

Bardzo dziękuję za każdą opinię.

Edited by Guest
literówka

Miałem napisać że będą porównywalnej jakości ale sprawdziłem ile ważą i różnica jest duża.

Wygląda na to że Jaxon to włókno szklane. Minus to waga ale na plus jest to że ciężko będzie złamać ;)

Stinger jest dużo lżejszy więc materiały są bardziej zaawansowane. Feeder leży na podpórkach więc waga to sprawa dalszego rzędu ale na pewno będzie lepiej pracował w trakcie holu.

Obydwie firmy mają serwis w Polsce, cena podobna. Wybierz to co Ci bardziej leży w rękach. 

Z wszystkich wymienionych kijów miałem kontakt jedynie z Robinson stinger. Na twoim miejscu wybrałbym wersję 360 do 90g. Jest to kij w atrakcyjnej cenie (około 120 zł) największe ryby jakie na niego wyciągałem miały po 5 6 kg. Wędka bardzo się gnie, korkowa rękojeść jest wygodna, przelotki są ok, uchwyt na kołowrotek jest znośnie wykonana 

Guest

Dziękuję za odpowiedzi. Po nich wnioskuję że chyba stinger będzie lepszy...