Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry/ dobry wieczór 

W tym roku planuje spróbować swoich sił w łowieniu pstrągów na spinning. Wędka, którą posiadam jest kupiona głównie do łowienia większych rzekach, i mam na niej założony przypon wolframowy. Jednak aktualnie szczupak jak i sandacz maja okres ochronny i mam zamiar spróbować swoich sił w łowieniu pstrągów. Waszym zdaniem zostawienie przyponu wolframowego może zniechęcać pstrągi do atakowania przynęty czy jakoś znacząco nie będzie wpływać na brania?

Napisano

Szczupak, sandacz i pstrąg w jednej wodzie!? Coś mi zalatuje łowiskiem specjalnym.

A co pstrągów i przyponów to nijak nie mogę sobie przypomnieć aby koledzy takowych używali.

Napisano

Jeśli w łowisku występują również szczupaki, to zalecam stosowanie przyponów minimum 30cm. Nie mam dużego doświadczenia z pstrągami, ale nie zauważyłem żeby dobry przypon je szczególnie odstraszał. Wolframów nie stosuję, gdyż byle zaczep, nawet leciutki powoduje ich skręcanie w sprężynkę i całkowitą nieużyteczność. Poza tym wolframy o podobnej wytrzymałości są zdecydowanie grubsze i bardziej widoczne.

Napisano (edytowane)

W wodzie " pstrąga i lipienia " występuje też szczupak i sandacz jako przyłów. Ja nigdy nie stosowałem przyponu idąc na pstrąga a mając na uwadze inne powyższe ryby. Trochę to dziwne zakładać przypon aby łowić pstrągi.

Edytowane przez PiotrZ
Napisano
3 godziny temu, PiotrZ napisał:

Trochę to dziwne zakładać przypon aby łowić pstrągi.

Trochę to dziwne - narażać szczupaki na zakolczykowanie...:angry:

Napisano

Ja sobie nie wyobrażam łowiąc pstrągi zakładać przypon stalowy. Ile masz tych przyłowów szczupaka w wodzie pstrągowej ? sporadycznie, lub wcale i dla tego mam stosować przypon ? Inne przynęty stosujemy na szczupaka i inne na pstrąga. Do 2-4 cm. woblera nie zastosuję stalki wybierając się na pstrąga.