Skocz do zawartości

Ryby są a nie biorą (jestem początkującym wędkarzem)


płotka045
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnimi czasy zainteresowałem się ponownie wędkarstwem. Wcześniej co prawda miałem sprzęt (tani, bo tanie, ale był) - haczyki, wędkę, masę różnych pierdółek, ale brakowało mi umiejętności, co skutkowało na tym, że nic nie złapałem. Teraz ponownie naszła mnie ochota na to, aby połowić, ale pojawiają się problemy związane z brakiem umiejętności/doświadczenia. To może najpierw przedstawię swój "sprzęt": 

- wędka teleskopowa kupiona za jakieś 30/40 zł

- kołowrotek za cenę około 40 zł

- żyłka główna 0,20-0,30 mm (nie jestem pewny)

- przypon od DRAGON CAMOU 0,14 mm

- haczyk od KAMATSU rozmiar 10 (standardowy na ryby karpiowate (specyficzne sakrzywienie)

- spławiki 0,5/1/2g

Łowię w niedużym zbiorniku wodnym, który jest sporo zarośnięty przez roślinność wodną - lilie, trawa itd. Głębokość średnio oscyluje w okolicach 1/1,5m.

Problem polega na tym, że nie mogę złowić żadnych ryb! Przy brzegu pływają ukleje, małe płotki, może i leszcze, a nawet i zdarzają się większe okazy, które aż pluskają wodą, gdy wypłyną złapać owada, który pływa po powierzchni. Poczytałem trochę na necie o sposobie łowienia małych i średnich ryb, bo tylko na takie liczę - nie chcę bawić się w łowienie większych okazów, bo raz - za słaby sprzęt, a dwa - duże ryby się trudniej łowi. Zrobiłem zanętę na płoć (lub uniwersalną, nie pamiętam), na którą składają się:

-płatki owsiane

- wiórki kokosowe

- bułka tarta

- woda po kukurydzy (kiedy formuję kulki do rzucania)

- ziemia z brzegu zbiornika do barwienia zanęty