zibi677 Posted November 24, 2015 Report Share Posted November 24, 2015 Witam serdecznie wszystkich jestem nowicjuszem zarówno na tym forum jak i w tym pięknym sporcie. Jako ,że nie posiadam jeszcze doświadczenia w łowieniu szczupaka mam pytanko odnośnie szczupaka. A mianowicie jest staw o pow. ok 10 ha stara kopalnia piachu roślinność to wodorosty przy linii brzegowej może 5% pow to max odrobina trzciny ale to na płyciźnie (0,5m - 1m). Głębokość stawu to 1/3 do 3m pozostała część powierzchni do 10m albo tyle co koparka wybrała. Dno nierówne jak po bombardowaniu. Woda przejrzysta, czyściutka. Pytanie moje jest proste gdzie szukać szczupaka w takim stawie o tej porze roku czy próbować cały czas na płyciźnie czy też już na głębszej wodzie. No i na co łowić w takiej czystej wodzie czy na imitację rybki czy też nie koniecznie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoCM Posted November 24, 2015 Report Share Posted November 24, 2015 Hej. Jeżeli tam jest dużo drobnicy, to szczupaki będą leniwcami. Jak im pod pysk rzucisz przynętę to uderzy. Gdzie szukać, nie wiem jaka tam jest linia brzegowa, ale na takim akwenie będą wszędzie. Ja bym ich szukał już przy głębszej wodzie. Przy tym spadzie między 2-10 m, Jeżeli masz roślinność, to też tam będą.. w sumie wszędzie. A tym bardziej jak masz różne ukształtowanie dna, to przesiadują w tych dołach. A z przynęt.. na płyciznę polecam "moim zdanie skuteczną" Savage Gear soft 4play 9.5 cm ze swim baitem. Czyli taki "kaganiec", nazywa się to Lip scull. Chodzi jak wobler, nie schodzi głęboko i można na różne sposoby prowadzić. [najlepsza na płycizny]Tą przynętą obławia mojej lubej brat na stawach. Szczupaki chętnie to gryzą. Chociaż blacha alga też może się przydać. No i oczywiście klasyk gumy koloru perłowego ps. Jaxon wydał podobne przynęty jak Soft 4play SG, a nazywają się Intensa. Są o 60% tańsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...