Cogito Posted April 22, 2019 Report Share Posted April 22, 2019 (edited) Dzień dobry, czy możliwym jest żeby mechanizm antyrewersyjny utrudniał pracę kołowrotka, tzn. stawiał zbędny opór podczas zwijania żyłki ? Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub ewentualnie jest w stanie podpowiedzieć jak sobie z tym poradzić ? Dzięki z góry za wszelką pomoc Edited April 22, 2019 by Cogito Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jotes Posted April 22, 2019 Report Share Posted April 22, 2019 (edited) 19 minut temu, Cogito napisał: czy możliwym jest żeby mechanizm antyrewersyjny utrudniał pracę kołowrotka, tzn. stawiał zbędny opór podczas zwijania żyłki ? Wymontuj ośkę posuwu szpuli, skręć kołowrotek bez niej i sprawdź, czy i wtedy coś spowalnia. Jeśli nic nie będzie spowalniało, to znaczy, że ośka jest skrzywiona i to ona spowalnia. ...ergo sum. Edited April 22, 2019 by Jotes 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docio Posted April 22, 2019 Report Share Posted April 22, 2019 Godzinę temu, Jotes napisał: Wymontuj ośkę posuwu szpuli, skręć kołowrotek bez niej i sprawdź, czy i wtedy coś spowalnia. Jeśli nic nie będzie spowalniało, to znaczy, że ośka jest skrzywiona i to ona spowalnia. ...ergo sum. ...albo pękł plastykowy wieniec w łożysku i wałeczki się zbiegły w jedno miejsce trąc się wzajemnie; ...albo zabrakło już smarowania na którymkolwiek łożysku ślizgowym; ...albo odkręciła się jakakolwiek śrubka i styka się z mechanizmem lub coś pękło i wpadło pomiędzy ruchome elementy mechanizmu; ...albo cokolwiek innego, bo prostej odpowiedzi nie ma. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozet Posted April 22, 2019 Report Share Posted April 22, 2019 Jaki to kołowrotek (nazwa modelu), ile ma lat, czy kiedykolwiek cokolwiek w nim nasmarowałeś? Może być faktycznie skrzywiona oś posuwu, aczkolwiek niekoniecznie. Często oś jest spasowana bardzo dokładnie w otworze na wyjściu z rotora, czasem jest tam plastikowy uszczelniacz. Gdy ośka jest zupełnie sucha i dostaną się tam drobiny kurzu czy piasku, to kołowrotek zaczyna "chodzić" wyraźnie ciężej. Nieraz wystarczy zdjąć szpulę i kapnąć ze dwie krople oleju na ośkę i kołowrotek zaczyna pracować znacznie lżej. Inną przyczyną jaka mi przychodzi do głowy, może być zatarta rolka kabłąka (prowadząca linkę). Podczas nawijania obciążonej linki przy zatartej dużej rolce kabłąka, można odnieść wrażenie cięższej pracy przekładni kołowrotka. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jotes Posted April 22, 2019 Report Share Posted April 22, 2019 Hihi. Próbowałem testować metodę małych kroczków, bo z doświadczenia wiem, że wielu autorów zakładanych podobnych tematów, robi wrzutę i znika. Co nie znaczy, że z góry zakładałem taką ewentualność w tym przypadku! Ale tak, w tej lawinie, w którejś z przyczyn tkwi cały feler. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozet Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 W dniu 22.04.2019 o 17:59, Jotes napisał: ...bo z doświadczenia wiem, że wielu autorów zakładanych podobnych tematów, robi wrzutę i znika. Co nie znaczy, że z góry zakładałem taką ewentualność w tym przypadku! Rzekłeś, delikwenta "wcięło". Nie raczył nawet podziękować, że dla rozwiązania jego problemu administracja "rzuciła" najtęższe forumowe głowy. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cogito Posted April 24, 2019 Author Report Share Posted April 24, 2019 Drodzy Forumowicze, gdy tylko rozwiążę problem lub skończą się możliwości, na pewno wrócę, tak nie chcę robić zbędnego spamu, pozdrawiam W tym miejscu, co by nie zapomnieć, dziękuję serdecznie i życzę świetnej majówki ! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jotes Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 31 minut temu, Cogito napisał: Drodzy Forumowicze, gdy tylko rozwiążę problem lub skończą się możliwości, na pewno wrócę, tak nie chcę robić zbędnego spamu, pozdrawiam Tak trochę nie fair, bo zapodajesz temat, otrzymujesz jakieś podpowiedzi, ale już nie raczysz dać znać, czy skorzystałeś z którejś i co to dało. Każde forum ma też swoją misję uczenia i wyciągania wniosków przez czytelników, którzy również mogą trafić na dokładnie taką samą zagwozdkę. Jeśli więc zaczniesz usuwanie usterki w swoim kołowrotku, to podziel się własnymi spostrzeżeniami z czytelnikami. I ty możesz być w tych kwestiach pomocny, więc daj coś od siebie. O spam się nie martw, o ile twoje uwagi i ewentualna dyskusja nie wykroczy poza zadany temat. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozet Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 46 minut temu, Cogito napisał: W tym miejscu, co by nie zapomnieć, dziękuję serdecznie i życzę świetnej majówki ! OK. Zwracam honor. Jak to mówią: lepiej późno niż później. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docio Posted April 24, 2019 Report Share Posted April 24, 2019 (edited) 14 minut temu, Jotes napisał: otrzymujesz jakieś podpowiedzi, ale już nie raczysz dać znać, czy skorzystałeś z którejś i co to dało Słusznie, a maksyma docendo discimus wiecznie żywa. Trudno pomóc innym, gdy sam człek nie wie w czym tkwi problem. Edited April 24, 2019 by Docio 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cogito Posted April 29, 2019 Author Report Share Posted April 29, 2019 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nie udało mi się samemu rozwiązać problemu, najprawdopodobnie jest to kwestia niskiej jakości podzespołów. Może ktoś bardziej doświadczony ode mnie po obejrzeniu go będzie w stanie coś poradzić. O ewentualnych wynikach powiadomię. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now