Skocz do zawartości

Używanie gruntówki jako wędki spławikowej


Maciek05
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, takim małym słowem wstępu chcę powiedzieć , że jestem laikiem w dziedzienie wędkarstwa znaczy mmm, wędkuje kiedy tylko mogę zakochałem się w tym lecz nie mam własnego sprzętu łowie na wypożyczonym :'(.

Do tematu. Posiadam w domu 2 wędki gruntowe w dobrym stanie ale nie mam żadnej spławikowej, zastanawiałem się ostatnio czy wędką gruntową można łapać jak spławikową. W internecie nie mogłem znaleźć żadnych informacji chociażby obrazków jak ktoś na gruntówke łapie jak spławikową. Pieniędzy nie mam żeby kupić sobie wędkę spławikową a używana wędka która będzie się do czegokolwiek nadawać kosztuje prawie tyle samo co nowa. Czy mogę gruntem łapać jak spławikiem? tak aby  niczego nie rozwalić? prosze o pomoc z góry dziękuje :P

/

/

/

/

Psst jak chcesz wyśmiać mnie z mojego nieogarnięcia to nie pisz okej ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, Maciek05 napisał:

 używana wędka która będzie się do czegokolwiek nadawać kosztuje prawie tyle samo co nowa./

 

Używki, można znaleźć coś sensownego za dwa piwa a czasem wręcz na śmietniku.... Znajomi robią remanenty bo sobie kupili inne itd.
Ryby łapiemy głową a nie sprzętem więc wydanie kilku walizek dukatów sukcesów nie gwarantuje :P
Ja łapie m.innymi wiekowym sovieckim teleskopem po drobnej modyfikacji i nadaje sie i na bombe - szczupak jak i na niewielki koszyk na rzece.
 

 

14 minut temu, Maciek05 napisał:

Czy mogę gruntem łapać jak spławikiem? tak aby  niczego nie rozwalić?

Rozerwiesz rybie pysk przy zacięciu o ile wogóle uda ci sie zarzucić
Gruntówki mają większy cięzar wyrzutu często są dużo sztywniejsze to sie nie nadaje do precyzyjnego działania delikatnym spławikiem , do tego potrzeba dużo delikatniejszy kij. No chyba że chodzi o spławik na szczupaki, czy wręcz bojke na suma do tego może sie nadać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach