Jump to content

Zestaw kołowrotek+wędzisko


Strzyżak
 Share

Recommended Posts

Co myślicie o tym kołowrotku? KOŁOWROTEK MAP CARPTEK ACS 4000FD

 Zależy mi na tym aby kołowrotek miał klips ACS ponieważ mam zamiar łowić na feeder i chciałbym aby moje rzuty były regularne, i żeby w przypadku brania większej ryby żyłka nie została zerwana. Szukam również wędziska do 200 zł ale nie mam niczego na oku. Ryby na łowisku w którym będę łowił w zdecydowanej większości mają max 4 kg, ale jest też parę ryb które podchodzą pod 10 i chciałbym aby ta wędka to wytrzymała, polecicie coś?

Edited by hege
edycja linku
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Strzyżak napisał:

Bardzo przepraszam że chcę zacząć wędkować i pytam się o coś na forum w taki sposób na ile pozwala mi moja wiedza.

Tylko pytałem, bo nie wierzyłem, ostatnio mamy wysyp dowcipnisiów, a dlaczego pytałem - oto tłumaczenie.

Deklarowana wielkość ryb to 4-10 kg. Wybrany przez Ciebie kołowrotek nie jest maszynką gruntową. W dodatku pod linkiem podane dane są żywcem przeniesione z opisu brytyjskiego: 

Pojemność szpuli: 4/250, 5/200, 6/170 

Podane wartości należy odczytywać jako wytrzymałość linki w lb/ilość jardów. Na polski to 1 lb=0,453 kg a jard=0,914 m. Jak widać, w najmocniejszej wersji linki wybrałeś nawój żyłki o wytrzymałości ok 3 kg i długości ok 150 m. Sam chyba przyznasz, że do rybek o jakich wspomniałeś ma się to nijak. W dodatku ten klips. Zastosowanie klipsa jako stopera propagowane jest jedynie na YT, a przynajmniej ja się tylko tam z tym spotkałem. Jeśli ktoś ma chęć zniszczyć kołowrotek to jak najbardziej takie rozwiązanie polecam. Jeśli nie to polecam nauczyć się rzucać i przyjąć do wiadomości, że klips jest do zaczepienia końcówki żyłki aby sama nie odwijała się ze szpuli. Dodatkowo zastosowanie klipsa jako stopera uniemożliwi korzystanie z hamulca kołowrotka. Na szczęście marketingowcy o tak oczywistej rzeczy zapomnieli i sprzedają kit. A dlaczego zaraz zniszczyć kołowrotek. Ano dlatego, że szpula jest osadzona na osi, która w 99% kołorotków ma jedynie blokadę na łączeniu mechanizmu posuwu szpuli. Mechanizm jarzmowy wytrzyma dłużej, bo jest mocniejszy ale mniej dokładny dlatego producenci stosują o wiele dokładniejszy mechanizm hipoidalny ale łącznik to 5 mm drucik 0,3 mm. W niektórych kołowrotkach nawet lekkie uderzenie w szpulę wybija całą oś z czym miałem już do czynienia.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...