Jump to content

Samochodowy uchwyt na telefon.


Docio
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie, czy ktoś może polecić sprawdzony uchwyt magnetyczny? Uchwyt na deskę, nie na szybę, nie na kratkę, na deskę.

Trzy dni wertuję net i nie znalazłem. Jak już mi się jakiś spodobał to przyssawka a chropowata deska nie przyssie takiego uchwytu. Inny na dwustronną taśmę, już się zaczynałem ślinić, i okazuje się, że sztywny bez możliwości jakiegokolwiek obrotu "na boki", a ja jeszcze bym oczekiwał przemieszczanie góra-dół.

Link to comment
Share on other sites

Od kilku lat używam uchwyt na kratkę do wentylacji. Mam już drugi bo pierwszy nie wyrobił i nie zamieniłbym na inne rozwiązanie. Jeżdżę do pracy z nawigacją żeby omijać korki i wszystkie inne zwyczajnie odpadają/odczepiają się w trakcie jazdy. O tragedię nie trudno.

Rocznie robię ponad 30 tys kilometrów z przypiętą nawigacją więc mam trochę porównania.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Docio said:

Trzy dni wertuję net i nie znalazłem. Jak już mi się jakiś spodobał to przyssawka a chropowata deska nie przyssie takiego uchwytu. Inny na dwustronną taśmę, już się zaczynałem ślinić, i okazuje się, że sztywny bez możliwości jakiegokolwiek obrotu "na boki", a ja jeszcze bym oczekiwał przemieszczanie góra-dół.

Przyssawka zamocowana na taśmę dwustronną? Powinno się trzymać

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem taki i jestem bardzo zadowolony. Jest na taśmie żelowej więc później z odklejeniem też nie ma problemu. Do tego cztery magnesy i dwie zapasowe taśmy żelowe. Utrzymuje do 1kg masy. 

Screenshot_2022-04-24-20-12-11-681_pl.allegro.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, zwykły michał napisał:

Od kilku lat używam uchwyt na kratkę do wentylacji

Dzięki, niestety nie mam kratek lecz nawiewy kierunkowe.

obraz_2022-04-25_030653503.png.bf3f921e32b85a2e77100c4d460bd755.png

 

Przyssawka na taśmę też się nie sprawdza. Przetestowane na sąsiedzie. A z własnego doświadczenia wiem, że w przyssawkach lubi pęknąć taki jeden drobny element przyssawki i to koniec jej żywota. Co gorsze, niezależnie od ceny.

@Jungu oglądałem ten uchwyt. Regulacja w poziomie powinna być bo to osadzenie na kuli, jednak podniesienie w pionie, aby telefon działał jako videorejestrator, nie jest możliwe.

Piękne DZIĘKI :brawa:Panowie. Będę szukał dalej, może trafię gdzieś na rzetelny opis, który rozwieje moje wątpliwości albo...kupię dwa uchwyty jak jakiś Janusz. :wacko: 

Link to comment
Share on other sites

Teraz do mnie dotarło, że w ogóle nie wiecie jak wygląda mój specyficzny kokpit. :) Doradzenie czegokolwiek jest z Waszej strony super uprzejmością, za co pięknie dziękuję. Pora rozwiać tajemnicę.

fiat-doblo-i-doblo-cargo-maxi-galeria-redakcyjna-04.jpg.1209564930b24343a49a9a5714d42fa3.jpg

ca13a6044f9c8c867fe4f4995669.jpg.f92f3052b2da462872609e29063abb4e.jpg

Jak widać nad zegary nic nie wstawię bo mi kierownica przeszkadza, wyżej przesłoni mi poważnie widok. Dobre miejsce jest pomiędzy radiem a zegarami, ale i tu kierownica przeszkadza. Jedyne realne miejsce to na radiu, którego obudowa ma u góry odstęp od samego radia ok 1 cm. Zdjęcie prześwietlone (zapożyczone), i nie widać bardzo delikatnego zakrzywienia tej obudowy. Na prawo od radia miejsce wydaje się dobre ale niemożliwe do wykorzystania - poduszka. Ostatnie miejsce to na lewo od zegarów. Jest wygodne, widoczne i nic tam umieszczonego nie przeszkadza. Jednak miejsce wyłącznie na nawigację a nie videorejestrator. 

Według mnie jedynym rozsądnym miejscem jest montaż nad lub wręcz za radiem gdzie ta dostawka-zaślepka jest przykręcana na śruby. Jedyny problem to wysokość. Krawędź obudowy radia wystaje o jakiś 1-2 cm ponad dolną krawędź szyby, czyli wycieraczki zasłonię całkiem sporo lub wręcz wszystko gdy kamera zafiksuje się na nich. dlatego potrzebuję podniesienia o 15-20 cm aby mi niczego nie zasłaniał w widoku na drogę.

Od rana nie zbijałem bąków i szukałem. Moje pierwotne wymagania "zmiękły" i teraz biorę pod uwagę także przyssawkę, którą łatwo przerobić, a także mocowanie grawitacyjne.

Oto kilka przykładów.

link

UCHWYT-NA-TELEFON-NA-LUSTERKO-WSTECZNE-DO-SAMOCHOD-Kod-producenta-UCHWYT-SAMOCHODOWY-NA-LUSTERKO.jpg.fc5cd49e8b2233ce352fa6072fa0c21e.jpg

link

UCHWYT-SAMOCHODOWY-do-AUTA-TELEFONU-SZYBY-NA-DESKE.webp.3ada75ad1b9af886be263f8469c93a73.webp

link

UCHWYT-SAMOCHODOWY-DO-TELEFONU-MAGNETYCZNY-SZYBY.jpg.fdbd63e21e0c38f24a7b6e1bf758a7c3.jpg

link

BASEUS-UCHWYT-SAMOCHODOWY-NA-TELEFON-KOKPIT-SZYBE.thumb.jpg.1101a779f07493762fc9e3bfa9e1aad1.jpg

link

UCHWYT-SAMOCHODOWY-DO-TELEFONU-LADOWARKA-TYP-USB-C.jpg.098d6ec4422accc9d1f74ee39baa749e.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Docio said:

Teraz do mnie dotarło, że w ogóle nie wiecie jak wygląda mój specyficzny kokpit. :) Doradzenie czegokolwiek jest z Waszej strony super uprzejmością, za co pięknie dziękuję. Pora rozwiać tajemnicę.

Specyficzny to mało powiedziane ;)

Na Twoim miejscu kupiłpym coś co można regulować w różnych kierunkach i zastosował taki sposób mocowania  :diabelek:

Link to comment
Share on other sites

Jest taki klik. Całkiem nówka ogłoszenie. Wygląda porządnie ale...no właśnie. O reklamacji można zapomnieć i może się okazać, że po miesiącu albo dwóch poleci na śmietnik.

O wkrętach też myślałem :) jednak o takich do przykręcania wentylatorów kompie. Plastik kokpitu jest nieco za cienki aby cokolwiek się trzymało i konicznym będzie podłożenie od spodu kołków dystansowych.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, zwykły michał napisał:

A może nowy samochód? :)

Nie stać mnie. Poza tym lekko przeraża mnie ponowne szukanie takiego, który ma wysoko fotel, że siedzi się jak na krześle. Mój czerwony muł jest w pełni sprawny, zero rudej, zero kapania od spodu a ostatni problem z niespodziewanym gaśnięciem silnika w czasie jazdy został wyleczony przez wymianę filtra paliwa i kasację błędów, ale to dłuższa historia. Dodatkowo wygoda podkreślona przez kilka osób, że siedzi się jak na krześle w domu, czyli wygodnie i zdrowo dla kręgosłupa, oraz widok na zewnątrz sprawiający, iż może się wydawać jakby się siedziało w domu przed oknem.

Nie jest on szczytem elegancji ani nawet nie jest cool ale posiada wszystkie cechy opiekuńczej matki a matki się nie porzuca. :D Warto też wspomnieć, że jest to wersja o zwiększonej ładowności, chyba do 730 kg, tylne drzwi ma po obu stronach i są przesuwne a nie standardowo otwierane, tylni rząd dla trzech osób a za nim przegroda, która pomogła wywalić z pracy jednego "specjalistę", który nie dopuścił pojazdu do kontroli. Za przegrodą paka, która bezproblemowo mieści całą europaletę albo sprzęt i zaopatrzenie na samotny, dwutygodniowy wypad nad wodę, a dzięki przegrodzie mogę załadować pakę pod sufit. Ta zwiększona ładowność ma też pewne inne konsekwencje a mianowicie mocniejsze od standardowego zawieszenie i przez to większy prześwit. Wiadomo jakie są drogi nad wodą, trudno je nazwać drogami bo wyglądają jak pas treningowy dla czołgów, ale mój muł nie tyle daje radę co spokojnie ją pokonuje. O eksploatacji wolę nie pisać, bo niektórzy już mając wątpliwości do tego co piszę, w ogóle nie uwierzą w kolejne rewelacje. A właściwie...spalanie w mieście 8-9 l, w trasie 5,5 l, pobór oleju 100 ml/1000 km, silnik, sprzęgło, skrzynia biegów oryginalne i nie naprawiane, remontowane, itp, przebieg 245 tyś, silnik 1,9 JTD 105 KM i nie dymi. Zdarza mu się "zakurzyć" zimą przy odpalaniu i na tym koniec.

No to gdzie ja znajdę taki pojazd i w końcu za ile? :) 

6 godzin temu, jungu napisał:

Ja bym przykleił ma dobrą taśmę magnes neodymowy do kokpitu

Rozważałem to całkiem na poważnie lecz nie tyle na taśmę co do okrągłej formy-zaślepki, którą można spokojnie kupić za kilka złociszów a mieści ona 6 szt magnesów. Środek pozostaje wolny i to dobre miejsce na dwa otwory do zamocowana do kokpitu.

Powoli skłaniam się do rozwiązania "Januszowego". Wasze dobre rady w zderzeniu z ofertą rynkową skłąniają mnie jedna do zakupu dwóch uchwytów. Jeden na lusterko jako videorejestrator, drugi mały magnetyczny do nawigacji. To tanie i rozsądne rozwiązanie a dwa uchwyty będą mnie kosztować tyle co jeden większy, który nie spełnia moich oczekiwań. Niemniej będę czekał na więcej podpowiedzi, choć już się ich nie spodziewam, bo temat właściwie został wyczerpany. Będę czekał, bo nie kupuję "na szybko" i może mi wpadnie coś innowacyjnego do głowy.

Dzięki wielkie Panowie za zaangażowanie w tej mało wędkarskiej kwestii. :cheers:

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Docio said:

Dodatkowo wygoda podkreślona przez kilka osób, że siedzi się jak na krześle w domu, czyli wygodnie i zdrowo dla kręgosłupa, oraz widok na zewnątrz sprawiający, iż może się wydawać jakby się siedziało w domu przed oknem.

Myślę, że ciągnik siodłowy spełni Twoje wymagania w tym zakresie ;) Spalanie trochę wyższe ale komfort podróży i widoki nie do pobicia.

 

3 hours ago, Docio said:

A właściwie...spalanie w mieście 8-9 l, w trasie 5,5 l, pobór oleju 100 ml/1000 km, silnik, sprzęgło, skrzynia biegów oryginalne i nie naprawiane, remontowane, itp, przebieg 245 tyś, silnik 1,9 JTD 105 KM i nie dymi. Zdarza mu się "zakurzyć" zimą przy odpalaniu i na tym koniec.

"Zakurzanie" w zimie może być skutkiem tankowania paliwa słabej jakości. Miałem kiedyś Astre i zimowy poranek wyglądał jakby ktoś mój samochód podpalił. Mechanik stwierdził że nie powinienem oszczędzać na paliwie i zapomnieć o tankowaniu w supermarkecie. Tłumaczył mi, że paliwo z supermarketu ma mniej jakichś dodatków czyszczących silnik i stąd dymienie.

 

3 hours ago, Docio said:

Dzięki wielkie Panowie za zaangażowanie w tej mało wędkarskiej kwestii. :cheers:

Kwestia bardzo wędkarska bo trzeba jakoś trafić nad wodę.

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, zwykły michał napisał:

"Zakurzanie" w zimie może być skutkiem tankowania paliwa słabej jakości. Miałem kiedyś Astre i zimowy poranek wyglądał jakby ktoś mój samochód podpalił.

Celowo napisałem "zakurzanie" gdyż z kopceniem nie ma nic wspólnego. Dymek jak ze starych diesli trwa tylko przy odpaleniu i tylko zimą, jakieś 2-3 sekundy i koniec. Sąsiedzi z parkingu tłumaczyli mi, jako "autorytety", o różnych usterkach i o paliwie też. Ich diesle po odpaleniu zawsze zostawiały czarną plamę pod wydechem na śniegu mimo, że są dużo młodsze niż mój. Mój żadnej plamy nie zostawia.

Co do paliwa to dawno, dawno temu tankowałem gdzie bądź w większych miastach. Poza nimi nawet nie myślałem o tankowaniu. Kolejnym etapem było tankowanie w Tesco i to był bardzo dobry wybór. Silnik przestał wariować a kultura pracy i nieoczekiwana moc zaskoczyły mnie. Jakość paliwa potwierdzały nalepki na dystrybutorach mówiące o nadzorze Orlenu. Ale nalepkę może przyklepać każdy za to raportu NIK już niewielu, a stacja ta kontrolowana 2 razy w roku potwierdzała wysoką jakość paliwa, nawet diesla, który generalnie jest zasiarczony.

Wystarczy o tych awariach i paliwie bo jeszcze ściągniemy "złego od motoryzacji" i podaruje nam awarię. :D 

Za to, zgodnie z moją naturą:

4 godziny temu, Docio napisał:

nie kupuję "na szybko" i może mi wpadnie coś innowacyjnego do głowy.

właśnie mi wpadło, no tak po prawdzie to z pół godziny temu. :) W swoich rozważaniach próbowałem się dostosować do kokpitu zupełnie zapominając o półce nad kierowcą, która jest duża, wytrzymała i pojemna, jak to w ciężarówce.

image.webp.7e8c78b5270bad7e40dd77fde90ad378.webp

1839554099_image(1).webp.6e6889f9b926f427dc55494180d024f8.webp

Za lampką kabinową nie ma nic, kompletnie nic. Kiedyś myślałem o zainstalowaniu tam dodatkowego gniazda zapalniczki gdy myślałem nad kamerą cofania i rejestratorze. Oba pomysły zostały zawieszone i to właściwie koniec tematu. Obecnie, wstępnie, muszę poszukać dłuższego uchwytu z mocowaniem grawitacyjnym. Dłuższy, czyli 25-30 cm a telefon będę umieszczał na prawo, czyli na stronę pasażera. Mógłbym umieścić na krótkim ramieniu zaraz nad lusterkiem ale tę część szyby mam wyciemnioną czarnymi kropkami w celu polepszenia widoczności w lusterku wstecznym, z którego i tak nie korzystam bo jest nieprzydatne. Jedyne co w nim widać to środkowy zagłówek tylnego rzędu. :D 

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Docio said:

Wystarczy o tych awariach i paliwie bo jeszcze ściągniemy "złego od motoryzacji" i podaruje nam awarię. :D 

Wczoraj odebrałem po tygodniu w warsztacie. Jakiś czynnik do filtra DPF się skończył a Peugeot ma kilka wersji tego czegoś. Normalnie 

 

2 hours ago, Docio said:

Celowo napisałem "zakurzanie" gdyż z kopceniem nie ma nic wspólnego. Dymek jak ze starych diesli trwa tylko przy odpaleniu i tylko zimą, jakieś 2-3 sekundy i koniec. Sąsiedzi z parkingu tłumaczyli mi, jako "autorytety", o różnych usterkach i o paliwie też. Ich diesle po odpaleniu zawsze zostawiały czarną plamę pod wydechem na śniegu mimo, że są dużo młodsze niż mój. Mój żadnej plamy nie zostawia.

Mój nie kopcił na czarno, nigdy. Codziennie rano miałem konklawe pod domem i ogłoszenie wyboru papieża :) Dym w kolorze papierosowego ale ilość ogromna. Dodatek płynu do czyszczenia wtryskiwaczy pomagał na trochę ale nie do końca. Dopiero zmiana stacji benzynowej na BP albo Shell rozwiązała problem.

Nie znam się na samochodach i słucham co mi poleca mój mechanik.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...