Jump to content

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Chciałbym rozpocząć swoją przygodę z wędkarstwem. Do tej pory zdarzyło mi się tylko kilka razy trzymać wędkę w ręce.Planuję zakup zestawu do feedera ale jestem totalnym amatorem, po przejrzeniu wielu artykułów na tym forum nadal mam kilka pytań  dlatego proszę o pomoc. 

1. Zestaw na wody stojące ( 2 spore prywatne stawy mocno zarybione o głębokości max 8m ) niestety nie znam rodzajów ryb, na pewno są karpie, płocie, okonie + drapieżnik (szczupak, sum - spinning może w przyszłośći). 

2. Skupiłbym się na rybach średnich 2-4kg ale gdyby trafiła się większa ryba to żeby w miare możliwości dała radę i wybaczyła błędy początkującego. 

3. Budżet ok. 400-450 zł na zestaw + 200 na akcesoria (nie mam żadnych),  Rozważałem wędzisko dł.  3,6 - 4,2 m  + sygnalizator elektroniczny

4. Czy dla amatora będzie róznicą kołowrotek z wolnym biegiem a hamulcem przednim ? W którym kierunku iść ? dlaczego? 

5. Co do sposobu zanęcania na wodach stojących bardziej iść w kierunku sprężyny czy koszyczka? Czy jest to totalna dowolność ?

Rozglądałem się za takimi sprzętami: 1 2 3

Kołowrotki : 1 2 3 4

Bardzo proszę o pomoc i korektę jeżeli mylę pojęcia w którymś momencie. 
Pozdrawiam ;)

Mikado ultraviolet będzie  odpowiedni w najdłuższej wersji.

Najlepszy kołowrotek to będzie  ten tylko z przełożeniem 4.5:1 i żyłka 0.25 dobrej jakości. 

Wolny bieg i sygnalizator elektroniczny nie są ci potrzebne przy łowieniu na feeder.

Najlepsza będzie sprężyna na rurce z dociążeniem 20g.

Dam ci taką radę, zamawiałem już z tego sklepu z którego podałeś linki. Musisz zwracać uwagę na opisach przy produktach ponieważ czasem pisze że np. wysyłka w 5 dni. I jest tak tylko przy niektórych produktach. Zdarzyło mi się, że złożyłem zamówienie i m.in były w nim stopery gumowe, przy nich pisało że wysyłka w pięć dni, i to opóźniło mi dostawę, jednak jeżeli masz czas to na spokojnie. Ogólnie sklep bardzo fajny. Towar dobrze zapakowany