PoławiaczJęzyka Posted October 28, 2012 Report Share Posted October 28, 2012 Jestem studentem III roku polonistyki UJ, w tym roku piszę licencjat z językoznawstwa. Potrzebuję Waszej pomocy w zgromadzeniu potrzebnych materiałów. Temat mojej pracy to "Język wędkarzy". Interesuje mnie zarówno słownictwo profesjonalne, jak i wyrazy potoczne, humorystyczne. Bez żadnych przekłamań - potrzebuję wiedzieć, jakiego słownictwa używają miłośnicy moczenia kija. Żeby było Wam łatwiej to zaproponuję taki kwestionariusz: Metryczka: Płeć: Wiek: Pochodzenie (miasto, województwo): Słownictwo - każdego rodzaju: Metody łowienia ryb: Wędki: Spławiki: Zanęty: Kołowrotki: Żyłki: Części ubioru: Inny sprzęt: Ryby: Rozmiar ryby: Rodzaj ryby: Łowiska: Wędkarskie frazeologizmy, powiedzonka, pozdrowienia: Potrawy z ryb, określenia związane z przygotowywaniem posiłku: Określenia wędkarzy (np. jak mówi się na "nowego" w wędkarstwie, a jak na doświadczonego, jak mówi się na takiego, który ma szczęście itp.): Czynności (np. synonimy do "wędkować"): Inne: Po prostu prosiłbym o dopisanie po dwukropkach Waszych słów, wraz z ich znaczeniem w języku powszechnym. Potrzebuję jak najwięcej słów, więc jak ktoś nie ma propozycji do każdej z kategorii to i tak niech się wypowie. Do tej pory udało mi się uzyskać trochę gwarowych określeń z wędkarskiego języka od swoich znajomych wędkarzy, jednak to w dalszym ciągu za mało. Nie musicie podawać konkretnego wieku, jeśli dla kogoś jest to problem. Po prostu chcę też napisać podrozdzialik o zróżnicowaniu języka ze względu na pokolenie. Są różne ryby, sposoby łowienia, różne rodzaje sprzętu, jednak też z pewnością każdy nazywa to po swojemu, więc proszę się tego nie wstydzić - każda propozycja jest dobra. Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas. Jeśli ktoś wstydzi się pisać na forum publicznym to niech wyśle do mnie wiadomość prywatną. Liczę na Wasze odpowiedzi. Jeśli nie chcecie się bawić w kwestionariusz to po prostu wypisujcie słówka, jakoś to sobie potem wszys