Greqq Posted September 24, 2022 Report Share Posted September 24, 2022 (edited) Witam, dostałem takie o to haki niby Spinningowe ale chciałbym je przeznaczyć na żywca, jestem w tym kompletnie zielony, i czy jest mi ktoś w stanie doradzić czy jest sens użyć ich do połowu szczupaka na kiju do 160g? Ktoś w ogóle zna te haki i ma o nich jakąśopinie. Dziękuję Edited September 24, 2022 by Greqq Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wartburg Posted September 24, 2022 Report Share Posted September 24, 2022 haki do gum i czeburaszki. bier normalne kotwice jak u ciebie wolno albo np coś takiego VMC Hak 9299 np ze 2/0 czy 3/0 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwykły michał Posted September 24, 2022 Report Share Posted September 24, 2022 Idź do wędkarskiego, powiedz co chcesz łowić i dobiorą Ci haki. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryukon1975 Posted September 25, 2022 Report Share Posted September 25, 2022 To są haki do zbrojenia gum. Na żywca raczej a nawet z pewnością bym ich nie użył. Tak wyglądają haki żywcowe. Rozmiar w zależności od wielkości żywca, nie muszą być ogromne. Teraz łowię drapieżniki głównie na spinning ale w czasach gdy nie było sklepów wędkarskich bardzo dużo szczupaków złowiłem właśnie metodą żywcową. Stosowałem tylko haki żadnych kotwic. Wyszło to z przeczytania książki 'Wędkarstwo rzeczne" Wacława Strzeleckiego. To była podstawa z jakiej się uczyłem, opisana jest tam dokładnie zależność i różnica pomiędzy użyciem kotwiczki a haka w tej metodzie. Nawet dziś mam czasem ochotę zajrzeć do tej książki ale muszę ją wpierw kupić bo jak mówią "dobry zwyczaj nie pożyczaj". 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wartburg Posted September 26, 2022 Report Share Posted September 26, 2022 (edited) Ksiązka naprawdę godna polecenia!! Na wiadomym portalu ceny 5-10 zł Edited September 26, 2022 by Wartburg 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...