Jump to content

Recommended Posts

Witam, dostałem takie o to haki niby Spinningowe ale chciałbym je przeznaczyć na żywca, jestem w tym kompletnie zielony, i czy jest mi ktoś w stanie doradzić czy jest sens użyć ich do połowu szczupaka na kiju do 160g? Ktoś w ogóle zna te haki i ma o nich jakąśopinie. DziękujęIMG_20220924_174434.jpg.b38c70f07955034bbf21687aeaec6ffb.jpg

Edited by Greqq

To są haki do zbrojenia gum. Na żywca raczej a nawet z pewnością bym ich nie użył. Tak wyglądają haki żywcowe. Rozmiar w zależności od wielkości żywca, nie muszą być ogromne. Teraz łowię drapieżniki głównie na spinning ale w czasach gdy nie było sklepów wędkarskich bardzo dużo szczupaków złowiłem właśnie metodą żywcową. Stosowałem tylko haki żadnych kotwic. Wyszło to z przeczytania książki 'Wędkarstwo rzeczne"  Wacława Strzeleckiego. To była podstawa z jakiej się uczyłem, opisana jest tam dokładnie zależność i różnica pomiędzy użyciem kotwiczki a haka w tej metodzie.

Nawet dziś mam czasem ochotę zajrzeć do tej książki ale muszę ją wpierw kupić bo jak mówią "dobry zwyczaj nie pożyczaj".

Ja na pewnym portalu ałkcyjnym kupiłem wędkarstwo jeziorowe ( które musiałem uratować przez zmianą stanu z książki na luźno latające kartki ) chyba za 6 zł do tego wędkarstwo rzeczne za 3 zł i za tyle samo wędkarstwo muchowe (no ogółem coś z muchą związane ) kupiłem to wszystko w zimę 2021 i nie żałuję.