Jump to content

Spinning jak zacząć?

Recommended Posts

Witam!

Jestem dopiero co początkującym wędkarzem, opanowałem technikę łowienia splawikowego jednak teraz chciałbym się nauczyć spinningu. Spodziewam się ze ten temat już nie raz był na tym forum omawiany jednak chce go jeszcze raz odświeżyć.

1. Jaka przynęta

2. Gdzie łowić (łowie w Cichowie lub na Nowym Dębcu)

3. Kiedy łowić (pora dnia oraz pogoda)

4. Jakie ryby na początek

5. Jaka wędka na start

6. Jak poprawnie prowadzić przynęte

7. Jak nie zachaczać o wodorosty (ostatnio próbowałem swoich sił jednak ciągle wyciągałem wodorosty)

Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź

18 godzin temu, zwykły michał napisał:

Wyobraź sobie, że przeciętny użytkownik forum nie będzie nawet wiedział w jakim regionie leży Cichów ;)

Dodałem tę informacje dodatkowo, gdyby któryś z użytkownik był ciekaw w jakim regionie łowie. Moje pytanie bylo: gdzie łowić? Mając na myśli jezioro czy rzeka, jaka głębokość, jakie dno.

Żeby udzielić odpowiedź na Twoje pytania trzeba by napisać książkę, a i tak nie udałoby się omówić wszystkiego. Proponuję przeczytać Spinning. Poradnik dla początkujących i dopiero wtedy popytaj o szczegóły.

Takie ogólne rady:
- zacznij od okoni (Grey Stream 2-12g + DAIWA Ninia 2500 + plecionka) nie wydasz zbyt wiele kasy, a będziesz miał zestaw w miarę przyzwoity,
- łowiska Ci nie wskażę, bo nie wiem jakie masz najbliżej domu. Jeśli będziesz łowił z brzegu, wybierz takie gdzie będziesz miał dobry dostęp do wody,
- jeśli chodzi o przynęty, polecam na początek wahadełka Polspingu Kalewa, Alga, Gnom i obrotówki Mepps w ciężarach mieszczących się w CW wędziska,
- prowadź przynętę skokami, pozwól jej opaść na dno i po 3-5 sekundach poderwij, zrób 3-4 obroty korbką i ponownie pozwól jej opaść, potarzaj to aż do ściągnięcia pod sam brzeg, okoń bardzo często podąża za przynętą i atakuje właśnie w pobliżu brzegu,