Jump to content

Co lepiej wybrac z kołowrotków Daiwa czy Okuma

Recommended Posts

Witam

Jestem typowym wędkarzem amatorem , łowie od nastu lat ale nie mam na koncie ani specjalnych okazów ani sprzętu .  Łowiłem na jakś targowy kij i kołowrotek Jaxon 4 łożyskowy i tyle o nim moge powiedzieć bo jest już tak zajechany ze nic z niego nie da sie odczytać (służył mi przez 6 lat aż do teraz  )
Przez wzgląd na to ze odmówił mi posłuszeństwa czas na wymianę i tu moje pytanie . Mam możliwoś w cenie 150 zł kupić  DAIWA Regal Plus BRi 4500 albo za 200 zł Okuma Power Liner PL 1060 PRO . Co byście mi doradzili ? Czy może do tej ceny kupić coś innego  ?

Jak ktoś by się jeszcze wypowiedział na ten temat będe wdzięczny .

O tej Okumie jest sporo opinii choćby na naszym forum, wystarczy poszukać.

Popatrzyłem sobie na tę Okumę Power Liner i zwróciłem uwagę na kilka rzeczy. Pierwsza to od razu rzucająca się w oczy inna szpula. Druga to jej mnogość na rynku rumuńskim przy niemal braku w innych krajach. Trzecia to trzy łożyska więcej i przełożenia jak z obecnie oferowanych Baitfeederów. Wtedy dostrzegłem obudowę i cofnąłem stronę, gdyż w tym wszystkim nie zauważyłem, że zamiast Power Liner oglądam Baitfeeder. Ale nie, to była Power Liner, identyczna obudowa tylko napis się zminił a wraz z napisem cena o minimum 50% wyższa. Średnia cena na naszym rynku to 330zł
No cóż, każdy może sobie wyświetlić powiększone obrazki i samemu wyciągnąć wnioski. Ja wiem, ze nie dałbym za używany kołowrotek 150zł jeśli pod ręką mam taki sam, choć o innej nazwie, za 200zł. 50zł, czyli 25% ceny za nową rzecz z gwarancją i paragonem to naprawdę niewielka różnica a spokój duszy bezcenny.

O Daiwa nic nie napiszę. Wielokrotnie pisałem, że każda Daiwa poniżej 250$ jest dla mnie podejrzana.

Edited by Docio

O tej Okumie jest sporo opinii choćby na naszym forum, wystarczy poszukać.