Jump to content

Spinning na szczupaka i sandacza początkujący

Recommended Posts

Witam, dodam od razu, że jestem początkującym, zaczynam swoją przygodę z wędkarstwem i przeglądając internet, czytając zdecydowałem się na kołowrotek Daiwa Ninja 4000, wędka Robinson Carbonic Spin 2,10m 10-30 cw. Chcę zrobić jeszcze zestaw na suma, może ktoś coś poleci. Mam pytanie do was koledzy doświadczeni, czy taki zestaw będzie odpowiedni do połowu tych ryb które wypisałem. Dodam że główki gumek mam zamiar używać 15-25g. Spinning z brzegu dolna Odra. Pozdrawiam

Kołowrotka nie używałem więc się nie wypowiem. Jedno co mogę powiedzieć to że wybrany przez Ciebie rozmiar raczej nie powinien mieć problemu z przynętami do 30g. Jeśli chodzi o kij to jest to kompozyt. Przynęty do 30g obsłuży spokojnie. Z holem szczupaka czy sandacza też spokojnie sobie poradzi. Czasami może być trochę za wolny do zacięcia sandaczowych "pstrykow" ale żeby kupić szybki kij musiałbyś wydać kilka razy więcej kasy.

Dziękuję za podpowiedź, zawsze chętnie posłucham innych propozycji co do kija, może polecisz coś lepszego. Nie koniecznie sugerowałem się tu cena, faktycznie kosztuje to 80zl ale spokojnie do 200 mógłbym coś wybrać, tylko nie wiem dokładnie co by było dobre. Pozdrawiam 

Mam jeszcze takie pytanie, jakich główek olowianych z haczykiem używacie do przynęt spinningowych, chodzi mi o wielkość np twister ma długość 10cm to jaka powinienem zastosowac ciężar? Obecnie używam do wszystkich 15g i te rzuty są nawet całkiem całkiem i czucie na wędce też jest bardzo fajne.