Jump to content

Dobre opony na błotniste tereny


marylkkka
 Share

Recommended Posts

Witajcie!

Mam pytanie, otóż szukam aktualnie dobrych opon, które dadzą sobie radę na błotnistych, podmokłych terenach. Wiadomo czasem trzeba podjechać bliżej wody w las, natomiast biję się z myślami, które z tych czterech wybrać. No i czy w ogóle jest sens kupować opony wielosezonowe, czy jednak lepiej rozbić na dwa komplety letnie i zimowe? Mam Toyotę Rav 4 z 04r.

1. https://oponymotor.pl/weatherproof-suv-p-1976.html
2. https://oponymotor.pl/allseasoncontact-p-5343.html
3. https://oponymotor.pl/crossclimate-suv-p-3254.html
4. https://oponymotor.pl/nblue-4season-p-6493.html

Ktoś może ma wymienione wyżej opony i może coś napisać z własnego doświadczenia? Wiadomo na stronach same superlatywy każdej z nich.

Link to comment
Share on other sites

Odpuść sobie, te liche opony.  Markowe opony  typu (Michelin, Dunlop) już dawno straciły w moich oczach, bo opona która wytrzymuje max. dwa lata na kołach to już nie opony, a wciskanie klientom gó*na. Nie wiem czym to idzie że kiedyś auto jeździło 3-4lata na jednych oponach wielosezonowych, a teraz po dwóch latach nadaje się do utylizacji. 

W tej chwili szukaj opon wielosezonowych typu: Continental CrossContact AT  te miała mamuśka w Daihatsu Teriosie II, czy General GRABBER AT M+S  - Ja miałem je u siebie w HR-Vce i były rewelacyjne, a wytrzymywały 4 lata całorocznej eksploatacji, w zimie na śniegu lepsze niż niejedna zimówka (choć w katalogu figurują jako letnie), może w dobrej cenie uda Ci się kupić model AT3 które są już całosezonowe.

Link to comment
Share on other sites

Wielosezonowe??? To jakie przebiegi rocznie osiagasz? Nie chcę sie wymadrzać, ale radzę pogadać a wulkanizatorami. Dobrze radzę, mam paru znajmych w tej branży i bez ich sugestii nigdy bym takich opon nie założył

Ogólna zasada jest wg oponiarzy prosta i niezmienna, potwierdza to zresztą artykuł w moto.pl i to nie jeden 

"Odpowiedź na to pytanie wydaje się prosta, choć trzeba dokładnie określić potencjalny sposób eksploatacji takich opon. Kierowca, który rocznie robi co najmniej 30 tysięcy kilometrów, jeździ głównie w trasie i to dość dynamicznie, nie oszczędza auta i nawet trudne warunki atmosferyczne (upały lub sroga zima) nie są mu straszne, powinien zrezygnować z zakupu ogumienia całorocznego. Jak już wspominaliśmy, opony te nie są w stanie zachować optymalnych właściwości w skrajnych warunkach oraz przy agresywnej jeździe. Co więcej, trwałość takich opon określa się na około 50-60 tysięcy kilometrów, a więc wymiana wypadałaby średnio co dwa sezony – to spory wydatek. Pamiętajmy również, że wiele zależy od stylu jazdy, rodzaju dróg, pokonywanych tras itp. W przypadku opon sezonowych zaleca się, aby ogumienie zimowe miało co najmniej 4 mm bieżnika, letnie zaś 3 mm. W przypadku opon całorocznych warto zachować większą wartość.

Opony całoroczne przypadną do gustu z kolei kierowcom, którzy jeżdżą niewiele, rocznie robią maksymalnie 10 tysięcy kilometrów i to głównie w mieście. Wyjazdy poza miasto to okazjonalne wycieczki, zaś atak zimy lub skrajne upały to wystarczający pretekst do pozostawienia auta w garażu. Poza tym okresowe wymiany opon to zbędne zawracanie głowy, a składowanie nieużywanych gum generuje dodatkowe problemy. Jeśli zgadzasz się z tymi cechami, to wybierz opony całoroczne. Ich charakterystyka w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy po mieście, żywotność zapewni kilka lat bezproblemowej eksploatacji, zaś wydatek wyższej kwoty zwróci się w postaci braku problemów związanych z okresową wymianą.

Czy warto? Obecnie jakość topowych opon całorocznych jest w pełni zadowalająca i sprosta nawet wysokim wymaganiom. Owszem, nie są to opony, które będą pełnoprawną alternatywą dla topowych opon sezonowych, nie wytrzymają również tyle, co dwa komplety opon dedykowanych, ale jeśli ktoś jeździ niewiele, spokojnie i głównie w mieście, a takich kierowców jest mnóstwo, ogumienie tego typu jest ciekawą alternatywą."

Powinieneś pogrzebać na forach moto zanim się zdecydujesz

Edited by Baburka
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Baburka napisał:

To jakie przebiegi rocznie osiagasz?

Robiłem Hondą 20-25 tyś. km rocznie, jeździłem zarówno po mieście, trasy asfaltowe jak i taplałem się w błocie czy głębokim śniegu.

Nie bierzesz pod uwagę kilku rzeczy.... m.in. głębokości bieżnika nowej opony, a te z kolei są dość różne. Ja osobiście zauważyłem że opony całoroczne terenowe, mają na starcie ok 15mm bieżnika, a opony całoroczne do typowych aut osobowych ok 10mm.  To pewnie daje jakiś dodatkowy rok jeżdżenia.

Kolejny aspekt to iż wzór terenowy (a,la kostka) zużywa się wolniej niż zwykły wzór opony wielosezonowej. 

Nie wymieniłem wcześniej  zwykłych opon wielosezonowych bo te mają średnie parametry jeśli chodzi o właściwości zarówno w lato zimę  tylko te sprawdzone osobiście prze mnie. Jedyny minus tych opon co podałem jest taki że są to opony trochę głośniejsze, ale przy RAV-4 raczej nie rozwija się większych prędkości.

I ostatnia sprawa, prawdopodobnie marylkkka i tak tu więcej nie zajrzy więc temat można wrzucić w "Kosz", chyba że ktoś ma coś jeszcze do powiedzenia. 

Edited by jungu
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie wielkie za zainteresowanie, nie spodziewałam się takie odzewu :) 

Jeśli chodzi o przebiegi to 10k myślę max.

Opony do wszystkiego raczej i miasto, i teren, i rybki, nie specjalnie lubię babrać się w błocie, ale jednak wolałabym żeby samochód dał sobie radę w takich warunkach.

Szukam zatem sezonowych opon, nie będę się bawić w wielosezony, bo jak widzę nie maja zbyt dobrych opinii jednak. Ale jeszcze się rozejrzę za tymi AT3.

Bardzo dziękuję za rady, pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...