Skocz do zawartości

Wpływ ciśnienia na żerowanie i tym samym brania ryb


Kata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie mam dużego doświadczenia w ciśnieniu a wędkarstwie, a wiem że ma to znaczenie.
Mam pytanie odnośnie jutrzejszego dnia. Prognoza pogody pokazuje że jutro 24.10.21 ma być od 1030hpa do 1033hpa.
Czy jest sens łowić w takie ciśnienie białoryb, czy drapieżnika na żywca?
Jak tak to jakich brań się spodziewać?

 

Cisnienie.png

Edytowane przez Kata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie danego dnia jest nieistotne. Istotne są gwałtowne zmiany ciśnienia oraz zmiany w okresie co najmniej 3 dób.

Proponuję poczytać o anatomii ryb to może coś się wyjaśni. A konkretnie zmiany -5 +5 hPa są nieistotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Docio said:

Proponuję poczytać o anatomii ryb to może coś się wyjaśni. A konkretnie zmiany -5 +5 hPa są nieistotne.

A konkretnie o budowie, zasadzie działania i funkcjach pęcherza pławnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby człowiek ma doświadczenie a i tak się zadziwia. Dziś różnica w ciśnieniu w porównaniu do dnia wczorajszego była ponad 20 hpa. Wczoraj ryby brały słabo, dziś przy takim wzroście szczupaki żerowały znakomicie pomimo pełnego słońca i prawie flautowej pogody. Ryby to jednak zagadka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr rybom wystarczy do 12 godzin aby wyrównać ciśnienie w pęcherzu i organiźmie u ryb z pęcherzem otwartym. U tych z zamkniętym trwa to o wiele dłużej, 24 h a czasem i dłużej, gdyż pęcherz napełniają i opróżniają poprzez układ krwionośny.