Skocz do zawartości

Wędka spiningowa. Przeróbka.


Michał93.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu spróbowałem spiningu, jednak stwierdziłem, że nie będzie to mój ulubiony sposób łowienia. Zdecydowanie wolę łowić z gruntu albo na spławik.  W związku z tym chciałbym zapytać, czy mogą wędka spiningowa na da się do tego, żeby przerobić ją na spławik albo grunt i wykorzystać w inny sposób niż spining.

Wędka Shimano FX XT Spinning - 2,70m 14-40g

Kołowrotek Shimano FX FC 5.2:1

Dodam, że na chwilę obecną jestem amatorem dlatego szukam porady. 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale zniechęcisz się tylko do łowienia na spławik. Wędki spinningowe są za krótkie żeby celnie zarzucać  w wybrane miejsce. Druga sprawa to cw jest wysokie i w połączeniu z lekkim spławikiem nie rzucisz dalej niż kilka metrów.

Może mała sprężyna albo koszyk i do tego bombka jako sygnalizator. Łatwiej będzie zarzucić czymś co mieści się w granicach 40g. Celował bym w zestaw koszyk plus zanęta bliżej 30g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Michał93. napisał:

Spinning - 2,70m 14-40g

Od biedy może służyć jako żywcówka. Lepsza byłaby 20-60 ale jak napisałem - od biedy. O ile nie nastawisz się na sumy to z resztą powinna sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spławik to szerokie pojęcie :) Łowisko i ryby jakie Cię interesują? 

 

1 hour ago, Michał93. said:

Rozmawiałem dzis, że znajomym i tak przy okazji wyszło że jest zainteresowany zakupem :)

Ps: Sprzedaj jako zestaw z tym kijowym kołowrotkiem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jakiś float, odległościówka do 30g albo więcej. Nie łowię karpi i ciężko powiedzieć. Dla siebie wziąłbym coś max 30g, minimum 3.9 m, żyłka główna 0.20 mm

Tutaj, tutaj i tutaj były podobne rozterki.